יושב ראש מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, השתתף היום (רביעי) בכנס הדיפלומטים של הג'רוזלם פוסט, המתקיים בירושלים ומועבר בשידור חי באתר מעריב-אונליין, ובו לוקחים חלק מאות פוליטיקאים ודיפלומטים רבים. בנאומו האשים לפיד את הקהילה הבינלאומית בתמיכה למעשה בארגוני טרור ובמרצחים. "ארגוני הטרור למדו את הז'רגון, את המילון, של ארגוני זכויות האדם", האשים.



"ילדה בת 13 נדקרה השנה במיטתה על ידי מי שהוגדר בידי הפלסטינים כ'לוחם חופש'. אמא לחמישה נרצחה בפתח ביתה בעודה מגינה על ילדיה, בידי מי שהוגדר על ידי הפלסטינים כ'לוחם חופש'. ובשוודיה ובדנמרק, באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, ב-UCLA בלונדון, ובכיכרות של אירלנד, ממשיכים לעמוד אנשים, לצעוק 'שחררו את פלסטין". לפיד המשיך והשווה את התנהלות הפלסטינים להקמת ישראל. "במקום לבנות משהו, במקום ליצור משהו, הפלסטינים מעדיפים תרבות של רצח והרס. מדינת ישראל הוקמה אחרי השואה, אחרי רצח עם של ששה מיליון מבני עמנו, אבל במקום לחפש אשמים במצבנו, חיפשנו איך לשנות את מצבנו".



יאיר לפיד בכנס הדיפלומטים של הג'רוסלם פוסט. צילום: מרק ישראל סלם
יאיר לפיד בכנס הדיפלומטים של הג'רוסלם פוסט. צילום: מרק ישראל סלם



"הפלשתינים מסתובבים עדיין בכל העולם עם מפתחות לבתים שמהם ברחו בצפת או בחיפה. אבא שלי לא הסתובב בעולם עם מפתח לוילה שממנה גורש באירופה. המפתח היחיד שהוא העריך הוא לבית החדש שהוא בנה לו ולילדיו בארץ שהוא ובני דורו הקימו. ארץ מודרנית, דמוקרטית, מתפקדת, ראויה לאהבה ולהערצה", סיים לפיד את דבריו.