בעוד שברשימה המשותפת לא מגיבים באופן רשמי לחשדות החמורים נגד ח"כ באסל גטאס, חבר הכנסת מסעוד גנאים מהרשימה התייחס הבוקר (שני) לראשונה לחקירה בעניינו, אולם סירב לגנות את החשדות החמורים. בשיחה עם מעריב אונליין אמר ח"כ גנאים: "עדיין לא גיבשנו דעה, אנחנו חושבים שהעניין כולו עדיין הוא חשדות ויש ניפוח בתקשורת. אחרי שהחקירה תסתיים נדע מה קורה".

למה הכוונה ניפוח בתקשורת? ח"כ גאטס חשוד בהברחת טלפונים לאסירים
"ח"כ גאטס מכחיש את הכל, אנחנו מחכים לחקירה ולתוצאותיה".

אם יתברר בחקירה שהוא אכן הבריח טלפונים, אז תגנה את מעשיו?
"אני לא רוצה להתבטא בעניין עד שתסתיים החקירה".

דבריו של ח"כ גנאים מגיעים על רקע בקשתו של השר להגנת הסביבה זאב אלקין שפנה הבוקר לחברי הכנסת בדרישה להפעיל את חוק ההדחה נגד חבר הכנסת מהרשימה המשותפת בעקבות החקירה שנפתחה נגדו בחשד כי הבריח 12 טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות. "במסגרת חוק ההדחה, אני קורא לחברי הכנסת לשים קץ לתופעה הזו של כהונת חברי כנסת שבגלוי מסייעים לטרור ותומכים בו, בניגוד מוחלט להתחייבות שלקחו על עצמם במסגרת סעיף 77 א' לחוק יסוד הכנסת. אני מבקש מכם לצרף את חתימתכם לפנייה שאני יוזם היום להפעלת המנגנון בחוק שאושר בקדנציה הזו ולפעול יחד כדי להרחיק את ח"כ גאטס באופן מידי", כתב אלקין.

עוד הוסיף השר כי "העובדות הן ברורות, ולמרות זאת ח"כ באסל גאטס לא מביע שום חרטה. בהתחשב בזה שהמיצוי ההליך הפלילי ייקח הרבה מאוד זמן אין שום סיבה שבעולם שהוא ימשיך כל הזמן הזה לכהן בכנסת, לקבל משכורת על חשבון הציבור ולנצל את  חסינותו ומעמדו לתמיכה בטרור. בואו נשים לזה קץ".

ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


כזכור, אמש פורסם כי יחידת להב 433 של המשטרה מנהלת חקירה סמויה הקשורה לח"כ גטאס, ומייחסת לו חשד לביצוע עבירות הנוגעות לביטחון המדינה לכאורה, בעת ביקוריו בבתי הכלא בפגישות עם אסירים בטחונים. על פי החשד, חבר הכנסת השתמש וניצל את הסמכות המוקנית לו בחוק לבקר בבתי הכלא, שם נפגש עם האסירים.

גטאס הואשם בעבר בחשיפת פרשה ביטחונית, השתתף במשט לעזה -נעצר בסופו של דבר והובל לחופי אשדוד, עלה להר הבית בניגוד להנחיות, והתבטא בצורה מעוררת מחלוקת בנוגע לשמעון פרס, עליו אמר כי הוא היה "האכזרי והקיצוני מכולם".