הקואליציה מתכוונת לאשר מחר סופית בהליך בזק את חוק הסדרה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אמש  את יו״ר הקואליציה דוד ביטן להביא לאישור את חוק ההסדרה בקריאה שנייה ושלישית עוד השבוע. מחר תכונס ועדת החוקה חוק ומשפט לאשר את הצעת חוק ההסדרה לקריאה שנייה ושלישית. יו"ר הקואליציה ח"כ ביטן מסר הבוקר (ראשון) כי לאחר שההצעה תאושר בוועדת החוקה היא תובא לקריאה שנייה ושלישית גם במליאת הכנסת.
 
על החלטה לקדם את הצעת החוק מסר אתמול ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה יואב הורביץ בפגישה עם אנשי עפרה שהתכוונו לפתוח בשביתת רעב, במחאה על הכוונה להרוס בקרוב בהוראת בג"ץ תשעה בתים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית. בעקבות ההודעה החליטו בעופרה לעכב בכמה ימים את השביתה המתוכננת. יצוין כי חוק ההסדרה עוכב לאחרונה בוועדת חוקה מתוך כוונה להמתין לפגישת נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. שר הביטחון אביגדור ליברמן העריך לאחרונה כי החוק לא יחוקק לעולם.
 חוק ההסדרה מבקש לקבוע כי תושבים שבנו את ביתם על קרקע מעבר לקו הירוק לא יפונו, והבעלים החוקיים של הקרקע יקבלו פיצוי כספי תמורתה.

"צעד ראשון בעידן טראמפ" 

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), מיוזמי הצעת החוק, אמר לקראת הדיון מחר: "אחרי עשרות שנים של רדיפה אובססיבית של עמותות השמאל הגיע הזמן להסדיר את ההתיישבות. כבר ביום שני ועדת החוקה תצביע על חוק ההסדרה להכנתו לקריאה שניה ושלישית וזמן קצר אחר כך החוק יעלה להצבעה במליאת הכנסת. חוק ההסדרה הוא צעד ראשון של הממשלה הזו בעידן טראמפ ואני מקווה שלפנינו עוד מסע ארוך בחיזוק ההתיישבות ובקידום אג'נדה לאומית כפי שהתחייבנו לבוחרינו".

"צעד ראשון בעידן טראמפ". סמוטריץ'. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"צעד ראשון בעידן טראמפ". סמוטריץ'. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

 
שלשום במהלך הליכודיאדה באילת התפרצה תמר ניזרי, תושבת המאחז עמונה אל במת הנאומים וזעקה לעבר השרים וחברי הכנסת שנכחו באירוע "אתם הולכים להרוס לי את הבית" "אני תמר ניזרי, נכדה לניצולי שואה, נשואה ואמא לשמונה ילדים, מדליקה משואה זו לכבוד הממשלה הכי ימנית שהייתה במדינת ישראל והולכת להרוס לי את הבית בעוד שבוע ולהשאיר אותי בלי כלום. אני מסתובבת פה ומרגישה יאוש ופסימיות. האויב זה לא ביבי", הדגישה. לאחר שהקריאה את דבריה הורדה מהבמה.
שרת התרבות מירי רגב שעלתה לנאום מיד אחריה, אמרה: "לא תהיה ממשלה ששומרת על ההתיישבות כמו ממשלת הליכוד. הבאנו את חוק ההסדרה כדי להציל אלפי בתים ביהודה ושומרון". היא ציינה כי "ועד היישוב עמונה יודע כמה מאמצים השקענו כדי לטפל בעמונה וגם בעפרה. יש פסק דין חלוט לגבי שני המקומות האלה, נעשה את הכל כדי להציל את הבתים שם". רגב הוסיפה כי "צריך להגיד את האמת: את חוק ההסדרה ואת קידום וחיזוק ההתיישבות עושה ממשלת הליכוד בראשות בנימין נתניהו".