שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) בישיבת הסיעה לחוק ההסדרה, שצפוי לעלות הערב להצבעה על קריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. "אנחנו נתמוך בחוק הזה, אבל כנראה לא צריך להיות גאון כדי להבין שכשהיועמ"ש מתנגד לחוק, זה אומר שהוא לא מוכן להגן עליו בבג"ץ ושזה חוק לא חוקתי, הסיכוי שלו להיפסל הוא 100 אחוז". שר הביטחון אף שלח עקיצה מרומזת לשר החינוך נפתלי בנט, שחוק ההסדרה הוא ה"בייבי" שלו, ואמר: "זה ההבדל בין הצהרות למעשים. ויתרנו על הצהרות, נביא מעשים בשטח". 



גם יושב ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג תקף את חוק ההסדרה וטען כי הוא נוגד את ההתחיבויות הבינלאומיות של ישראל: "החוק הוא סכנה חמורה מאוד לישראל. החוק הזה מייצר סיפוח דה-פקטו בניגוד לכל ההתחייבויות הבינלאומיות של ישראל. זה החוק שבגללו התקבלה ההחלטה במועצת הביטחון נגד ישראל בנוגע להתנחלויות". 
לדברי הרצוג, "לא היה כדבר הזה בהיסטוריה של המדינה שהכנסת מצביעה בניגוד מוחלט לחוקי המדינה, בניגוד מוחלט לדעתם של היועצים המשפטיים הבכירים בממשלה ובניגוד למשפט הבינלאומי". 

ליברמן ובנט. צילום: מרק ישראל סלם
ליברמן ובנט. צילום: מרק ישראל סלם

יו"ר האופוזיציה אף קרא להצביע נגד החוק: "אני קורא לשותפות בקואליציה להבין את גודל השעה, לגלות אחריות ולהתנגד לחוק. אני קורא לשר האוצר משה כחלון במיוחד, למפלגות החרדיות ולכל מי שרואה לנגד עיניו את טובת המדינה. אתם נותנים יד לסיבוך נוראי של ישראל במשפט הבינלאומי. לסיבוך של ממשלת ישראל, קברניטי המדינה וחלילה של מפקדי צה"ל". 

צפוי מרתון לילי: החוק יובא הערב לכנסת 

בליכוד החליטו להעלות את חוק ההסדרה עוד הערב להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, בתום סדר היום של המליאה.הדיון צפוי להימשך עמוק לתוך הלילה. ועדת הכנסת תתכנס בשעות הצהריים כדי לקבוע לו"ז לקיום ההצבעות. 

מוקדם יותר היום הודיע יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן "כי חוק ההסדרה יובא לאישור מליאת הכנסת מחר בשל התנגדות האופוזיציה להגיע להסכמות" כך  אומר ל"מעריב אונליין" יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן. זאת לאחר שמרכזת סיעות האופוזיציה ויו"ר סיעת המחנה הציוני מירב מיכאלי, הודיעה כי היא מתנגדת להצעה לדחות את הדיון בהצעה לשבוע הבאה תמורת הסרת מאות ההסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה לחוק. 
 
ביטן הוסיף כי סדר היום של הכנסת עמוס היום לעייפה, ומאחר וח"כ מיכאלי לא מוכנה לדחות את הדיון בשבוע, בכוונתו להביא את החוק להצבעה מחר, יום בו סדר היום של הכנסת דליל יותר.

בתוך כך, פעילי שלום עכשיו וצעירי מרצ הפגינו הבוקר מחוץ למשכן הכנסת במחאה על כוונת הקואליציה להביא לקריאה שנייה ושלישית את חוק ההסדרה,
תקפו בחריפות את ראש הממשלה. "עומק החקירה כעומק ההסדרה" קראו המפגינים. בנוסף טענו: "ביבי יודע שהחוק רע לישראל, היועמ"ש מזהיר מפני ההשלכות בהאג, אבל במטרה להסיט את הדיון מהחקירות ולרצות את הימין הקיצוני הוא מקדם את החוק. ביבי מוכר אותנו למען הישרדות פוליטית". 
במהלך ההפגנה הצטרפו אל המפגינים חברי הכנסת של מרצ.