חקירות נתניהו: ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) נותן רוח גבית לראש הממשלה ומותח ביקורת על משטרת ישראל. בראיון של חה"כ הבוקר (שני) לניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM התייחס לחקירות ראש הממשלה והטיח ביקורת כלפי התנהלות המשטרה והחוקרים. לדבריו, "המשטרה פועלת באופן לא לגיטימי להפיל ראש ממשלה. למחלקת החקירות יש מוטיבציות שלא מתקבלות על הדעת".

בתחילת הראיון נשאל ח"כ אמסלם על פרשת המתנות, המכונה תיק 1000, וגם שם הציג תמיכה בראש הממשלה. 


שמעת שהגברת נתניהו כונתה על ידי מילצ'ן "סיסטר"?
"כל הרכילויות האלו לא חשובות".

השאלה אם זה מצדיק קבלה שיטתית של שמפניה?
"חוק המתנות כמו שאמרתי הוא חוק שנוגע לכלל עובדי מדינת ישראל, להערכתי מדובר בשני מיליון איש. שם כתוב במפורש שהתקנות לא יחולו על עובד שבעצם מקבל מתנות אישיות, שהמתנה היא לא בגין עבודתו. כלומר, אם יש מורה בבית ספר שגרה בחולון ויש לה חברה בארצות הברית ששלחה לה שרשרת במתנה, מותר לה לקחת אותה למרות שהיא עובדת מדינה".



אז אתה בעצם מצדיק את ראש הממשלה ושרה נתניהו שקיבלו לכאורה מתנות?
"ראש הממשלה הוא בן אדם, יש לו חברים".

מילצ'ן אמר שהדרישות של נתניהו הגעילו אותו
"בן אדם שמגעיל אותי, אני לא נותן לו כלום בן אדם שמגעיל אותי, אני לא בא לבקר אותו".

איך אתה מסביר שהוא נתן לו בכל זאת?
"א', אני לא משוכנע בכלל שמילצ'ן אמר את זה. להערכתי חלק גדול מאוד ממה שכתוב בעיתונים זה שקרים והבלים של אנשים שמנסים לייצר בכלל תודעה ציבורית. המאבק בעיתון הוא על התודעה הציבורית, בעיתון מנסים להשניא אותו על הציבור, להראות מצב שבעצם נתניהו איש מושחת, איש לא תקין. המשטרה והיועץ המשפטי רוצים לפעול להפלתו".

עוד הוסיף אמסלם: אי אפשר לפעול בלי עבודה ציבורית. אז מה אתה עושה? אתה קודם כל משניא את האישיות על הציבור ואז אתה יכול לנקוט נגדו בשיטה... היועץ המשפטי עוד לא שם. כל התקשורת, "הצבא" הגדול שנמצא באירוע הזה כרגע עושה את הכל על מנת ללחוץ".

אז המשטרה הכינה תיק לנתניהו?
"אני חושב שמשטרת ישראל פועלת פה באופן לא לגיטימי להפיל ראש ממשלה. יש פה מוטיבציות יתר שהן לא מתקבלות על הדעת".

אתה טוען שמשטרת ישראל פועלת להפלת ראש ממשלה?
"אמרתי שכרגע יש מוטיבציות במחלקת החקירה. קראתי בעיתון ובהנחת עובדה שזה נכון שיצחקי עמד על הרגליים האחוריות אני טוען שכרגע יחידת להב בראשה יצחקי - יש להם מוטיבציות יתר עכשיו....הם חייבים להגיד בעצם שראש הממשלה צריך להעמיד אותו ולדין כי אחרת תבין טוב מה יקרה לאן הם הכניסו את המדינה. הם חייבים, הם הכניסו אותנו ללופ הזה ולכן הם יגידו שהם ממליצים להעמיד אותו לדין, אחרת מה? כל אחד ישים את המפתחות וילך הביתה?".

רה"מ בנימין נתניהו. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90