ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לחוקריו במהלך חקירת המשטרה אמש שהתכוון לחשוף את הקלטותיו עם ארנון (נוני) מוזס, אם חוק ישראל היום היה עובר והוא היה מפסיד בבחירות, כך נחשף הערב (שלישי) בחדשות ערוץ 10. על פי הדיווח, במהלך החקירה בתיק 2000 אמר נתניהו כי הוא יידע מראש את עורך דינו דוד שמרון על כוונתו להקליט את שיחותיו עם מוזס ושמרון אף העניק לו ייעוץ משפטי בנוגע לכך. במהלך החקירה, הסכים נתניהו לוותר על חיסון עורך הדין ובשל כך יזומן שמרון לחקירה בתיק.



במקביל לכך, ביצעו חוקרי המשטרה השלמת חקירה מול המיליארדר ארנון מילצ'ן, אשר חשוד כי סיפק מתנות בשווי של מאות אלפי שקלים למשפחת נתניהו במסגרת תיק 1000.



בעדותו אישר מילצ'ן כי חלופת המתנות בינו לבין נתניהו הייתה הדדית, אך לא באותו היקף. לפי פרסום הערב בחדשות 2 מילצ'ן אמר לחוקרים כי בשלב מסוים "העיסוק במתנות נמאס עליי. הדס קליין, העוזרת שלי טיפלה בכל ועדותה אמינה", לדבריו העוזרת ריכזה את דרישות ראש הממשלה ואשתו וביצעה את הרכישות עבורם. מילצ'ן כאמור אישר את הפרטים בעדותה של העוזרת האישית על המתנות שהועברו לזוג נתניהו.



נתניהו גם התייחס לסכום שווי הסיגרים אותו קיבל ממילצ'ן לכאורה ואמר כי מאות אלפי דולרים הוא סכום מוגזם ואף הסביר כי בשל בעיות בצינורות האף נתניהו לא יכול לעשן סיגרים תקופות ארוכות במהלך השנה. לדברי נתניהו רופאו האישי יכול להעיד כי אינו יכול לעשן.



לא יכל לעשן חודשים רבים בשנה. בנימין נתניהו וסיגר, צילום: פלאש 90
לא יכל לעשן חודשים רבים בשנה. בנימין נתניהו וסיגר, צילום: פלאש 90



כזכור, ההקלטות בין רה"מ נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, נחשפו בתחילת השנה ובהן התגלתה מערכת יחסים של "קח ותן" בין השניים, שנחשבו לאויבים מרים. במהלך השיחות השניים שוחחו על כך שבעיתונו של מוזס יינתן לנתניהו סיקור חיובי יותר, ובתמורה לכך יפעיל נתניהו את השפעתו על עיתון ישראל היום במטרה לצמצם את תפוצת העיתון, במיוחד בסוף השבוע, ובכך יעזור למכירות ידיעות אחרונות. בין ההצעות שהוקלטו, נתניהו הציע למוזס להעסיק את פרשן הספורט אבי רצון ככותב טורים.



בתיק המתנות נחשד כי שני המיליארדרים, מילצ'ן ולאחר מכן גם ג'יימס פאקר, אותו "גייס" מילצ'ן לעזור לו, מימנו אורח חיים רהבתני למשפחת נתניהו, וקנו על חשבונם סיגרים, אלכוהול ותכשיטים בשווי של מאות אלפי שקלים למשפחה. אחד הקשיים בחקירת המשטרה הוא בכך שהיא לא מצליחה לתאם חקירה עם פאקר.