ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון שוחחו היום (שני) ביניהם וסיכמו כי בעקבות ההישגים הכלכליים של מדינת ישראל בשנה האחרונה, רצונם בהמשך עידוד פעילות המשק לטובת אזרחי ישראל, יגבשו מתווה משותף להפחתת מיסים.




נראה שישנו קשר בין החלטתם של רה"מ ושר האוצר לעסקת מובילאיי שצפויה להכניס למשק מיליונים רבים ונותנת למדינה אפשרות להעסיק עשרות עובדים עובדים וכך תביא לרווחי הון שישולמו כמסים בשווי של מליוני שקלים. עסקת הענק בה רכשה אינטל את מובילאיי תתבצע במהלך תשעת החודשים הקרובים, ועל פי ההסכם, חברת בת של אינטל תפנה בהצעה לרכישת כל המניות, המונפקות והנפרעות, של מובילאיי במחיר של 63.54 דולר למנייה במזומן, המשקף שווי הון עצמי של כ- 15.3 מיליארד דולר, ושווי חברה של כ- 14.7 מיליארד דולר.



חבר הכנסת איציק שמולי הגיב לדברים ואמר כך: "אם יש עודפי גבייה אדירים כאלה של מיליארדי שקלים צריך להפנותם לשיקום השירותים החברתיים. עם הכסף הזה אפשר להוציא אל הפועל מחר בבוקר את הרפורמה בסיעוד ולהעלות גם את קצבאות הנכות והזקנה. אם יחזרו שוב על הצעד הפזיז של הפחתת שברי אחוז במע"מ שאף אחד לא ירגיש, הציבור הישראלי יפסיד בענק. ללא שיקום השירותים החברתיים לא נצליח לצמצם את ממדי העוני ואי השוויון האדירים בישראל".



יו״ר סיעת מרצ, ח״כ אילן גילאון, תקף את כוונת רה״מ נתניהו ושר האוצר כחלון להוריד מסים, ואמר: ״כל הורדת במסים הישירים היא לפני הכל הטבה מפנקת לעשירים וסטירת לחי מצלצלת לעניים החיים משכר מינימום או מקצבאות".




כבר בתקופה בה נידון תקציב המדינה לשנים 2018-2017, אמר רה"מ כי הוא מעוניין בהפחתת המסים. הוא הגדיר את התקציב כנושא בשורות של עידוד הצמיחה, הגדלת התחרות, והפחתת יוקר המחיה. "הצמיחה היא היסוד החשוב ביותר בניהול מדיניות הכלכלה של מדינת ישראל והמדיניות החברתית של מדינת ישראל. אין מדיניות חברתית ללא מדיניות כלכלית שמאפשרת צמיחה ומייצרת את המשאבים. כל השאר זה דיבורים על חלוקה, קטיפת הפירות מהעץ".



לדברי נתניהו, "אנחנו חייבים כל הזמן לגדל את הפירות, לגדל את העץ, ולכן בזכות הצמיחה של העץ הכלכלי שלנו מגיעים כספי המסים שמאפשרים למדינה לממן את כל הצרכים שלה – את השירותים החברתיים בחינוך, ברווחה, בבריאות, בביטחון, בכל תחום אחר ולכן התקציב כולל כמה צעדים חיוניים להגברת הצמיחה". נתניהו התייחס להפחתה בשירותי המס, ואמר שהיא "גורמת לכך שאנשים ישקיעו, יזמים ישקיעו, עובדים יעבדו, אנשים יסתכנו כדי לייצר ערך. הם לא עושים את זה במס גבוה, הם עושים את זה במסים נמוכים והתוצאה היא הגדלת תקבולי המס, זה הדבר הראשון".