ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שלישי) בירושלים עם שגרירת ישראל בירדן עינת שלאין ועם המאבטח זיו, שנפצע בתקרית במגורי הישראלים בעמאן. ראש הממשלה אמר: "אני שמח לראות אתכם, שמח שהדברים נגמרו כפי שהם נגמרו. אתם פעלתם היטב, בקור רוח וגם הייתה לנו מחויבות להוציא אתכם, זאת לא הייתה שאלה בכלל. רק שאלה של זמן ואני שמח שזה מעט זמן. אתם מייצגים את מדינת ישראל ומדינת ישראל לא שוכחת את זה לרגע אחד".

השגרירה שלאין אמרה כי "טוב להיות בבית, הכל מצוין". המאבטח זיו אמר: "ירדה לי אבן מהלב. מודה מקרב לב, אני שמח להיות פה. עינת ואני הרגשנו שעומדים מאחורינו ועושים את כל המאמצים, והרגשנו את זה, ואני שמח שאנחנו פה".

אמש חזרו שלאין והמאבטח מעמאן לישראל דרך גשר אלנבי. זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו והמלך עבדאללה דנו בכך. על פי הדיווחים בתקשורת במדינה, המלך הדגיש באוזני ראש הממשלה את הצורך למצוא פתרון מיידי ולהסיר את הגורמים למשבר, כך שהמצב ישוב לקדמותו ומסגד אל-אקצה ייפתח למתפללים. עבדאללה תבע עוד שהסלמה זו בהר הבית לא תחזור על עצמה, ו"לכבד את הסטטוס קוו במקום".

הלילה הודיע מנגנון המודיעין הירדני כי חקירת תקרית הירי בשגרירות הישראלית בבירה הסתיימה וממנה עולה כי לתקרית קדם ויכוח בין הנער, בנו של בעל חנות הרהיטים לבין הקב"ט הישראלי. הוויכוח אירע על רקע עיכוב במסירת חדר השינה ובמהלכו הנער הירדני תקף במברג את המאבטח, שהגיב בירי. את הדברים אישרו הפועל השני ושומר הבניין, ממוצא מצרי, כך דווח בסוכנות הידיעות הרשמית בממלכה ההאשמית, פטרה.