ח"כ יאיר לפיד, יו"ר "יש עתיד", הגיב הבוקר (שלישי) לדבריו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, לפיהם הוא "המושחת הכי גדול", ולדיווחים כי ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) מקדם חוק שמכוון כלפיו, לפיו ראש הממשלה יחויב בתואר אקדמי. "יו"ר הקואליציה לא יודע דבר על עבודת הכנסת. היה ח"כ אחד שקידם חוק שח"כים ייקחו איתם עוזרים לחו"ל - זה ח"כ אמסלם, זה חוק שלו", אמר לפיד בראיון לכאן ב'. "כשאני נסעתי לדנמרק לפני שבועיים להיפגש עם ראש הממשלה שם כדי לקדם שהאיחוד האירופי יחרים את חיזבאללה, להבדיל מנתניהו לא ביקשתי שייקנו לי מטוס. אין בן אדם שנוסע יותר מראש הממשלה. שאמסלם יסתכל על הבית של עצמו, מה שהם מנסים לעשות זה להגיד שכולם מושחתים ואפילו את זה הם לא מצליחים לעשות".
 
חבר הכנסת תקף את החוק שמקדם שר הבריאות לשעבר ליצמן ושמכוון כלפיו. "אין גבול לציניות, האיש שבמו ידיו מונע מהציבור שלו לקבל השכלה מדבר על השכלה", אמר לפיד. "המטרה היחידה שלו היא לפלג את הציבור הישראלי. זה לא יעבור. יכול להיות שאני טועה, כי אני פעם אמרתי שבקואליציה יש גבול לציניות ולכיעור והם מפתיעים. לפני חצי שנה העברנו את חוק האוטיסטים הוא עדיין תקוע בוועדה, גם הנכים, גם חוק הטרור, אבל חוק ההמלצות תפור לבן אדם אחד".
שר האוצר לשעבר דחה את הטענה כי חוק ההמלצות לא יחול על נתניהו. "איזה ויתר? תפסיקו לקנות את הספין הזה. כל המטרה היא שהוא יעבור לפני שנתניהו ייחקר בפרשת הצוללות", אמר. "וזו המטרה, כי ישאלו אותו: למה אישרת למצרים לקנות צוללות מבלי שמערכת הביטחון ידעה? מי ביקש ממך ולמה? זה נועד להסתיר פגיעה בביטחון ישראל. כל האנשים שהיו אמורים להיות משרתי ציבור, הפכו להיות משרתיו של אדם אחד. אנחנו לא ניתן לרסק את הדמוקרטיה הישראלית".  


דודי אמסלם נואם במליאה בעת דיון על חוק ההמלצות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
דודי אמסלם נואם במליאה בעת דיון על חוק ההמלצות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

 

בתחום המדיני, ח"כ לפיד אמר כי הוא מתנגד לחלוקת ירושלים אך תקף את הממשלה על העדר יוזמה. "אני בעד מהלך מדיני אבל בטח לא יגידו לי שחלוקת ירושלים זה תנאי בל יעבור. הפלסטינים מדברים על הר הבית והאגן הקדוש", אמר יו"ר "יש עתיד". "אין ממשלה ישראלית שתסכים לזה, מי ששם את זה כתנאי מחפש לפוצץ את המו"מ. כשברק עשה את זה הם אמרו 'לא' והתחילו את האינתיפאדה. אם הם מוכנים לזנוח את ההתאהבות בעמדת הקורבן".



לפיד הוסיף: "אני לא אוותר על האינטרסים שלנו, אני לא מאמין לאף מילה של הפלסטינים אבל כן רוצה להיפרד מהם. צריך לפעול בתחום המדיני, זה שאין ניסיון זה מזיק לנו. יש לנו פתרון מקורי - לגלגל את זה לילדים שלנו. אפילו הורים טובים לא מתנהגים ככה. הממשלה ה הזו לא תוכל לעשות דבר כי היא עסוקה רק בחקירות ראש הממשלה ובראש הממשלה עצמו". 



יעקב ליצמן. צילום: פלאש 90
יעקב ליצמן. צילום: פלאש 90