שרת התרבות, מירי רגב, התראיינה הבוקר (חמישי) לתוכניתם של עמית סגל וירון דקל בגל"צ והתייחסה לעימות המתוקשר מול יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בנוגע לטקס המשואות. "אני לא זוכרת שאמרתי לו את הדברים על תאצ'ר, ונניח שהתבלבלתי, הוא היה צריך לבזות שרה בישראל?", אמרה רגב ביחס לדברים שאמר אדלשטיין בראיון לחדשות עשר. "הוא הקריא פסוק והתבלבל בו בטקס המשואות. מה קרה? לא ביזיתי אותו", אמרה רגב, "כל התרגילים המכוערים שהוא עשה כדי לחרב את הטקס לא הצליחו ל'מיסטר קלין' הממלכתי. הוא לא ממלכתי, כל מה שהוא עשה זה לפגוע בטקס, הוא לא הצליח. היה טקס ממלכתי ומרגש".



אמרת שתדברי אחרי יום העצמאות
"כשאחליט אגיד לכם מה הייתה הגרסה. יולי לא התבייש להגיד שהוא ינסה לפגוע בי פוליטית. כשאני אחליט לפתוח את מאחורי הקלעים, את התנאים שהוא העמיד לראש הממשלה, יבינו שהוא רחוק מלהיות ההדר הז'בוטינסקי שהוא מנסה להראות".



הרייטינג לא היה משהו, לא מרגישה מבוכה שהתקוטטתם?
"הוא היחיד שהתקוטט, הוא רצה להופיע שם לבד, הוא לא הסכים לוועדת הסמלים והטקסים. הוא לרגע חשב שהוא קנה בכספו את הר הרצל, הרי הוא ראה פעם ראשונה את הטקס בחזרה הגנרלית. אין לו קשר לטקס. כשיו"ר הכנסת מביע שנאה כזאת לראש הממשלה, ואמירה שהוא לא ממלכתי ולכן לא צריך להיות בטקס, זה מעורר הרבה מאוד סימני שאלה.



הוא לא הסכים להיכנס איתו לטקס, הוא אמר שראש הממשלה ייכנס לפניו, הוא רצה שהוא ידבר מפודיום צדדי. ביום הזיכרון הוא הודיע שהוא לא מוכן שמשמר הכנסת יקבל אותו, והייתי צריכה ביום הזיכרון, שרציתי לבקר משפחות שכולות ולהתייחד עם היום הזה, הייתי צריכה להפריע לשר הביטחון ולהגיד שיש לו בעיה על ההר והוא אמר לי 'מה שאת צריכה'. שעתיים לפני הטקס ארגנתי משמר כבוד מלכותי, כי הוא לא רצה שמשמר הכנסת יקבל אותו".



ביום הזיכרון שלחת לו מכתב
"אל תקנו את הספין הזה. ועדת הסמלים והטקסים קיבלה החלטה שראש הממשלה יהיה שם, ואין ליו"ר הכנסת מילה. אני חושבת שהטקס הזה היה מצוין. הציבור הישראלי לא מפסיק לצפות בטקס ביוטיוב. הרייטינג התחלק בין הרבה ערוצי טלוויזיה. אני אומרת לך שהיה לו רייטינג גדול מאוד, הסקר הטוב ביותר הוא של הציבור. במקום להתעסק באמירות שמנסות לחרב את הכנסת, לא תצליחו לפגוע בטקס הזה. הוא ייזכר לעוד הרבה מאוד שנים. הממלכתיות ניצחה".



שלחתם מכתב לאדלשטיין, שהם חייבים לעמוד בזמנים. הוא עמד בזה, נתניהו לא עמד בזה. אמרת לו משהו?
"הטקס לא השתבש, שום דבר לא השתבש, ה-70 שעות של חגיגת עצמאות ישראל מעולם לא היו כל כך הרבה אירועים בכל הארץ, היו שירים, מסיבת חוף, הכרזת העצמאות. ישי לוי הלך, כי שינינו את הליינאפ של הטקס. ההפקה שחררה אותו. עדן בן זקן וגלי עטרי מעולם לא היו צריכות להופיע במופע, רק לקליפ עצמו. כתבתי לאדלשטיין אחרי זה דברים אחרים. מרגע זה אמרתי להפקה אל תתעסקו בזה, והיה והטקס יתארך, אנחנו נסדר את זה ברמת ההפקה. הטקס היה מאורגן למופת. ישראלים התרגשו מהטקס הזה. אז תתרכזו בעיקר ולא בתפל. אני לא מתייחסת למה שעיתונאים אומרים. אני לא מקליטה שיחות עם אף אחד, בדר"כ מקליטים אותי, אבל כן רשמתי לעצמי כל מה שהוא אמר לי בשיחה, ובזמן שאחליט אגיד את זה. ממלכתיות לא היתה בשיחה הזאת, וגם לא הדר ז'בוטינסקאי. היה סגנון נמוך".



גלי עטרי ועדן בן זקן. צילום: קיץ ברבנר



ההחלטה להזמין את רה"מ מנותקת לחלוטין מראש הממשלה?
"החלטת ועדת טקסים וסמלים קבעה שבשנת ה-70 לא יהיו טקסים גדולים אחד אחרי השני, כדי שנחגוג בכל הארץ. בטקס ידברו ראש ממשלה, נשיא מדינה ויו"ר כנסת והבכיר מבין מדינות העולם שיגיע. נשיא המדינה החליט שהוא לא יגיע. ראש הממשלה הגיע, ואני שמחה, ולהזכירכם ראש הממשלה נואם בווידאו כל שנה, אז אני לא מבינה איך זה פוגע בממלכתיות. כל אותם אנשים רעים שלא יודעים לפרגן, מרורים וחמוצים, שכבר התרגלנו לזה, מנסים לעשות עניין. שלושתם מהליכוד, לכן אני לא מבינה מה אדלשטיין רוצה, כי נתניהו הוא אחד האנשים הכי ממלכתיים שיש. אנחנו בדמוקרטיה, ורוב האנשים בארץ הצביעו בעד נתניהו, הוא דמות ממלכתית. לכן אני לא מבינה מה אדלשטיין רוצה. אין לי מושג מה מניע את אדלשטיין, אין לי מושג מאיפה הוא הביא את השנאה הזאת לראש הממשלה, לעשות את כל הדברים כדי לחבל".



בנימין נתניהו צועד לטקס הדלקת המשואות. צילום: הדס פרוש , פלאש 90



הטקס עלה 21 מיליון ש"ח, פי שלושה מטקס בכל שנה
"אם היו שני טקסים, כמו כל הזמן, זה היה עולה 50 מיליון שקלים, ואח"כ היו שואלים אותי 'למה את עושה ערב לראש הממשלה'? לכן אני מאוד אוהבת את מה שהיה, שנפתח בשורשים שלנו, הראה את האופי שלנו, את המעצמה שאנחנו".



מה עם סיפור השל של יעל אבקסיס?
"אני לא צריכה להתעסק בזה. אילו יעל הייתה מוכנה, הייתי מקריאה את הסמס שהיא שלחה לי. בגדול היא כתבה 'אל תתעסקי ברפש הזה, את מעל כל הדבר הזה, תודה על הכל'. מעולם לא התעסקתי עם הלבוש שלה, ההנחיה שלי הייתה שיבואו בלבוש ממלכתי ומכבד. כל עניין הלבוש הגיע מההפקה, ומשום שהבינו שקר לה, אמרו שידאגו לה. אם לא הייתי מתעסקת עם הפרטים, היו אומרים שלא התעסקתי עם הפרטים ולהפך. אני שמחה שאני יודעת הכל. לכבודי ולכבוד מדינת ישראל. הלוואי ומקבלי ההחלטות יקבלו החלטות כמו שאני קיבלתי".



יעל אבקסיס. צילום: רפי דלויה



ראינו את הגב של מתפקדי הליכוד לפני השרים
"לא הזמנתי אף אחד. אם יביאו לי הזמנה אחת לחבר, בבקשה. לא הזמנתי אף אחד כזה. אף אחד לא קיבל ממני. באופן מסורתי מול הבמה זה סגל א' - רמטכ"ל, מפכ"ל, השרים. הם יושבים שם. לא יודעת מי יושב איפה. אני לא יודעת מי השרים שאומרים את זה".



הדבר הכי נורא אם היינו מפרגנים לך בריאיון הזה
"אל תפרגנו, כדי שיהיה מעניין. רוצים לפרגן, אז נסכם את הריאיון הזה באיזה שיר יפה שאבחר".



על ההאשמות של אדלשטיין על דבריה בהתנתקות נגד המתנחלים, שם אמרה: "אתם ראיתם, חוויתם, שידרתם בכפר דרום, את אותה התנהגות ברברית ועבריינית שחושבים שהם בקייטנת אתגר והסחיטה הרגשית על החיילים. למרות הבכי והכאב, צה"ל והמשטרה עמדו במשימה", השיבה רגב כי "ההתנתקות הייתה טעות גדולה מאוד, אני שמחה שאני לא בצבא כרגע כי שם אנחנו מבצעים את הפקודות. כמו שאני מצפה שחיילים מהשמאל לא יגידו שהם לא מוכנים לשמור בהתנחלויות, כך גם אנחנו צריכים לעשות. אני שמחה ומודה שאני בליכוד, מאז לא הרמתי את ידי, ולא ארים את ידי לשום פינוי".



האם את מתחרטת שקראת למתנחלים ברברים?


"ההתנהלות של המתנחלים הגיעה ממקום כואב. הייתה המון עבודה שוטפת. ההתנהגות שלהם לא הייתה ברברית, טעיתי שאמרתי את זה. גם אני אומרת דברים שאני לא מסכימה איתם אחרי. אני לא זוכרת על מה דיברתי - כזה או אחר. זה אירוע שלא יחזור על עצמו. לעולם לא ארים את ידי לכך. מאז שאני בכנסת אני רק מחזקת את ההתנחלות".



לאחר מכן חזרה רגב לתקוף את אדלשטיין. "הדבר המכוער הזה שהוא הלך לעשות כתבה, שאגב צולמה במשך חודש ימים, לא יומיים. מה שהוא עשה זאת כתבה שמטרתה היא רק לבזות אותי, גם עם תאצ'ר, גם עם ההתנתקות/ לא יעזור, הוכחתי את הנאמנות שלי בתשע השנים האחרונות, ואני שמחה על הזכות הזאת. מתפקדי הליכוד לא מטומטמים, הם יודעים את הכל".



התחושה היא של ערב בחירות, נתניהו רמז על כך בטקס
"אני לא ראיתי שום דבר ולא שמעתי משהו שמאותת על בחירות, הוא הלל את ישראל והישגיה. לא צופה בחירות בקרוב".



האם לאלשיך מגיעה שנה רביעית?
"אני לא שרה לביטחון פנים, שהוא יקבל את ההחלטה, מה שהוא יחליט אצביע איתו בממשלה".



רוני אלשיך. צילום: מרק ישראל סלם



דוד גרוסמן ראוי לפרס ישראל לספרות?
"אם הוא היה מוכן לקבל, הוא ראוי, אם לא - אז לא".



הכרזת שתתמודדי על ראשות הממשלה אחרי נתניהו
"איך אתם הופכים כל דבר. לא אמרתי את זה. אמרתי שיש ראש ממשלה מצוין, והוא נבחר מטעם הליכוד לעוד קדנציה, והוא יהיה ראש הממשלה הבא. אני אהיה איפה שהקב"ה רוצה. אהיה בתפקיד בכיר ומשפיע לעם ישראל".