ארצות הברית מנסה לקדם תוכנית של השקעת עשרות מיליארדי דולרים ברשות הפלסטינית ובמדינות ערב, כחלק מתוכנית השלום של הממשל. קושנר נמצא בימים האחרונים במסע במזרח התיכון, על מנת לשכנע את מנהיגי המדינות להסכים לתוכנית. על פי דיווח בניו יורק טיימס, קושנר אמר למנהיגים איתם שוחח כי התוכנית הכלכלית קריטית ליצירת אווירה שבה יוכלו ישראל והפלסטינים לעשות פשרות מדיניות בדרך לשלום. 

הבית הלבן לא פרסם פרטים על החלק הכלכלי של תוכנית השלום , אבל אנליסטים שעקבו אחר הנושא אמרו כי הוא יכלול השקעה של 25 מיליארד דולר בגדה המערבית על פני 10 שנים ועוד 40 מיליארד במצרים, ירדן וייתכן שגם לבנון, תלוי אם תעמוד ביעדים מסוימים. גורמים אחרים ששוחחו עם קושנר חלקו על הסכומים, אבל הסכימו שמעורבים פה עשרות מיליארדי דולרים.
רוב הכסף יגיע מהמדינות העשירות במזרח התיכון, אולם גם ארצות הברית תתרום חלק ממנו, אך לא ברור כמה. במהלך שהותו באזור, ביקר קושנר באיחוד האמירויות, עומאן ובחריין, והיום נועד עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. בהמשך יגיע גם לערב הסעודית ולקטאר. אגב, במהלך הביקור בריאד, הוא נפגש עם יורש העצר, מוחמד בן סלמן, לראשונה מאז רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י. 

לפני יומיים התראיין קושנר לרשת סקיי ניוז בערבית, שם פרש את משנתו לגבי השלום במזרח התיכון. "לא הרבה השתנה במהלך 25 השנים האחרונות", אמר, ולכן הצוות שכלל אותו, את שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן והשליח המיוחד לאזור ג'ייסון גרינבלאט ניסה "גבש פתרונות להיות מציאותיים יותר לסוגיות של 2019, שייאפשרו לחיות חיים טובים יותר. ההתמקדות שלנו היא בארבעה עקרונות מרכזיים - הראשון הוא חופש, שבו אנחנו רוצים שאנשים יייהנו מחופש הדת והזדמנויות להאמין בדת שלהם, כמו גם כבוד". 
"כבוד של עם צריך להיות מוגן", המשיך קושנר, "יש לכבד אחד את השני ולנצל הזדמנויות לשפר את חייהם מבלי לאפשר קונפליקטים. לבסוף דובר גם על ביטחון". קושנר הוסיף כי "התוכנית המדינית מאוד מפורטת וממוקדת על תיחום הגבול, על מנת לפתור את סוגיות הסדר הקבע, אבל המטרה של פתרון סוגיית הגבולות היא לחסל את כל המגבלות הללו. אנחנו רוצים להביא שלום ולא פחד. רוצים להבטיח שתהיה זרימה חופשית של אנשים וסחורות. צריך ליצור הזדמנויות חדשות".
לבסוף קשר קושנר את תוכנית השלום לשיפור בכלכלה הפלסטינית ואמר שהוא מקווה לראות הנהגה פלסטינית מאוחדת ביהודה ושומרון ורצועת עזה. "צמצום המתחים בין הפלסטינים לישראליים ישפר את הסיכויים של הכלכלה הפלסטינית, שהיתה מוגבלת בהיעדר שלום. יש הפרדה גיאוגרפית בין הגדה המערבית לרצועת עזה, אבל אנחנו רוצים לראות אותם מאוחדים תחת הנהגה אחת שתאפשר לעם הפלסטיני לחיות את החיים שהם שואפים".
קושנר התייחס עוד לתוכנית, ואמר כי מטרתה היא לא לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני בלבד, אלא את הסכסוך בין ישראל לעולם הערבי כולו. "אני לא חושב שההשפעה הכלכלית של התוכנית תהיה מוגבלת לישראלים ולפלסטינים, אבל היא תכלול את כל האזור, כולל ירדן, מצרים ולבנון", אמר קושנר, "התמקדנו במה שמונע מהעם הפלסטיני לנצל את יכולותיו, להשתלב באזור כולו. אם נסתכל על כל האזור היום, נראה שיש הרבה הזדמנויות, ואיומים גדולים בתמורה. אני מבין את הצדדים השונים ומקווים למצוא גישה חדשה".