פשרה בליכוד: בתום מערכת בחירות שארכה למעלה משנה ולאחר חתימת ההסכם הקואלוציוני שנחתם על ידי כל הסיעות במסגרת הקונגרס הציוני, יעקב חגואל נבחר היום (חמישי)  לעמוד בראש ההסתדרות הציונית העולמית. חגואל מכהן בין היתר כחבר הנהלה של הסוכנות היהודית, ובנוסף, כיו"ר עמית בצוות המשימה למאבק באנטישמיות של חבר הנאמנים בסוכנות היהודית.

נציין כי מינוי זה הוא החוליה האחרונה בשרשרת ארוכה של מאבקים הפוליטי על ראשות הגוף המייצג את תנועת הליכוד במוסדות הלאומיים. הסערה, שככל הנראה הגיעה לפשרה, הסתכמה במינוי חגואל כיו"ר ההסתדרות הציוניות העולמית, ובמינויו הצפוי של חה"כ מיקי זוהר כיו"ר הליכוד העולמי.

תגובת מיקי זוהר לכמאל מריח, קרדיט ערוץ כנסת

לאחר משא ומתן אינטנסיבי בין כל הסיעות המרכיבות את הקונגרס הציוני העולמי, רשם יו"ר הקואליציה, חה"כ מיקי זוהר, הישג מרשים כאשר הביא לחתימת הסכם קואליצני רחב המאחד את כל הסיעות מכל גווני הקשת הפוליטית. יו"ר הקואליציה ויו"ר הליכוד העולמי המיועד ח"כ מיקי זוהר, שהוביל את ההסכם אמר כי הוא ״שמח על ההישגים החשובים למפלגות הימין. בע״ה נמשיך לפעול למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל גם במוסדות הלאומיים״.

מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סגן יו"ר הקונפדרציה של סיעת הציונים הכלליים, היזם דוד יערי, הביע שביעות רצון רבה מחתימת ההסכם הקואליציוני בקונגרס הציוני העולמי, שננעל הערב. לדבריו, "החלטנו להיכנס מתחת לאלונקה לטובת הציונות והערכים שאנו מאמינים בהם. כגוף א - פוליטי מרכזי הושטנו יד לימין וגם לשמאל וגם ויתרנו. ואנו שמחים שהשגנו הסכמה מקיר לקיר".

עוד הוסיף "מגיע הרבה כבוד והערכה ליעקב חגואל,  המיועד לכהן כיו"ר ההסתדרות הציונית העולמית - על רוח הפיוס והפשרה שהוא הוביל. ואנו מקווים שקו זה יוביל את הקונגרס הציוני והמוסדות הלאומיים ב5 השנים הקרובות".