יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, התראיין הבוקר (רביעי) לתכניתו של אריה גולן בכאן ב' בעניין הצעת אי האמון בממשלה שנדונה השבוע בכנסת ואמר: "אני לא עושה חשבונות עם העבר, אעבוד עם כל מי שמוכן להתגייס לטפל בכלכלה ובקורונה". בעניין התקציב, שמעורר סערה בכנסת לקראת פקיעת הדד-ליין שנקבע, הוא הוסיף כי "אם לא יעבור תקציב נובמבר, הוא כבר לא יהיה בדצמבר". 

יאיר לפיד עונה לנתניהו בכנסת. צילום: ערוץ כנסת

ברקע השיחות שנוהלו במהלך השבוע בין בכירי כחול לבן לבין לפיד, על פי הדיווח במעריב, הצהיר: "אני אעבוד עם כל מי שמוכן להתגייס לטפל בכלכלה ובקורונה, אני לא עושה חשבונות עם העבר, לא עם דתיים, לא עם ערבים, לא עם חילוניים, לא עם אף אחד אחר. מי שמוכן לעבוד ולהתרכז בכך, אנחנו נצא מגדרנו לעבוד איתו. מה שמעניין אותי זו המדינה, מהיתר לא אכפת". כאמור, גם שר הביטחון, בני גנץ, התייחס אמש לאיום הבחירות מצד מפלגתו, בשל משבר התקציב בממשלה. 

"זו ממשלה שלא מתפקדת מול משבר לאומי חמור, שיצרה פה ריסוק גמור של מערכת החינוך, של כל המערכת הכלכלית", אמר לפיד. באם תהיה באפשרותו לנהל את המשבר, אמר: "נקים ממשלה של 18 שרים, שתספק דמי אבטלה, שתפסיק עם סגני השרים המשונים האלה, שתחזיר את הילדים לבתי הספר. מישהו צריך לעבוד בתקופה של משבר לאומי. ככה לא מנהלים מדינה בזמן משבר".

בנוסף למשבר, נשאל לפיד על עתיד יחסי ישראל-ארצות הברית, לנוכח נצחונו של ג'ו ביידן: "אני יודע מה הדמוקרטים אומרים, הם חושבים שנתניהו צריך ללכת", אך הוסיף: "האמריקאים יעבדו עם כולם, אך עדיף שתהיה זו ממשלה עם אנשים טובים".