יו"ר ועדת חוקה ומשפט, חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) התייחס היום (שני) בריאיון לענת דוידוב, בתוכנית "איפה הכסף" ברדיו 103FM, לדיון שקיים הבוקר בעקבות התפשטות תחלואת הקורונה. ח"כ קריב הזכיר כי החל מחצות הורחבו הוראות התו ירוק וכן גם רשימת המדינות האדומות: "התקנות הן בתוקף, הן כוללות הכנסה של ילדים גם בגילים 0-12 למערך הבדיקות המהירות מה-20 לחודש", הסביר. 

קריב סיפר כי חברי הוועדה שאלו מה מקומם של בתי הכנסת בתוך ההחרגות של התו הירוק: "בתי הכנסת, שבחלקם כפופים לכללי התו הירוק ובחלקם לא, טרם ברור מה הסנקציות שמוטלות על אלה שיפרו את הוראות התו הירוק". עוד אמר כי שאלה נוספת שעלתה במהלך הדיון בוועדה היא מה יעלה בגורלו של מערך הבדיקות המהירות לאחר סיום ההסכם עם מד"א ב-22 לחודש: "אנחנו עוברים בצורה קפדנית על התקנות ואנחנו מצפים לשמוע תשובות מהממשלה ביום ראשון או שני הקרוב", ציין קריב.  

בעניין סוגיית הטיסות לחו"ל וכניסת ישראלים לארץ דרך נתב"ג, אמר קריב כי המדינה הודיעה שהקבינט אישר עקרונית שינוי במתווה, לפיו רוב השבים לישראל יידרשו לשהות בבידוד של שבוע: "המקרה הזה עוד לא אושר בממשלה, עוד לא נידון בממשלה ועוד לא הונח על שולחננו", הסביר קריב. עוד אמר: "זאת רק הצהרת כוונות. ולכן לא יכולנו לעסוק בפרטים ובאישור שלו כי זאת רק אמירה כללית כרגע". 

בתוך כך, הודו, המדינה שממנה יצא וריאנט דלתא לעולם, הוצאה מחוץ לרשימת המדינות האסורות ביציאה אליהן. על כך אמר ח"כ קריב: "יש מפתח של נתוני תחלואה שנבדק תדיר כל שבוע ובאמת הודו יצאה כרגע מרשימת המדינות. יחד עם זאת אמר יו"ר ועדת חוקה ומשפט כי בשלב זה" מותר רק לצאת להודו אך לא לחזור ממנה". 

ח"כ קריב הוסיף ואמר כי כעת הדיון הגדול נוגע בסוגיה האם הממשלה תאשר בסופו של דבר מתווה חדש שישים את הדגש על חובת הבידוד במקום איסור יציאה לחו"ל. ח"כ קריב הדגיש כי מדובר במתווה "שהממשלה קודם צריכה לדון בו ורק לאחר מכן הוא יגיע לוועדה". 

כשנשאל אם לנוכח העלייה המתמשכת בנתוני התחלואה בישראל, האם עלתה במהלך הדיון של הוועדה גם האפשרות לסגור את נתב"ג, השיב ח"כ קריב: "בדיון לא עלו שתי אופציות מטעם נציגי משרד הבריאות: לא סגר כולל במשק וגם לא של סגירה גורפת של נתב"ג". קריב הוסיף: "אם המתווה יאושר לא נסגור את נתב"ג, אבל אנשים שנוסעים לחו"ל וחוזרים לישראל צריכים להביא בחשבון שתחול עליהם חובת בידוד. עכשיו זה תלוי בהכרעת הממשלה". 

בסיום הריאיון, התבקש קריב להביע את התייחסותו לתקרית המביכה שהתרחשה הבוקר במהלך הדיון של הוועדה, בה אחד המשתתפים בזום קילל את ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס. קריב הסביר כי טרם ידוע מפי מי נאמרה הקללה והאם בכלל כוונה לאלרעי פרייס: "אנחנו לא ידענו ולא ראינו מי השמיע את הגידוף, כי הוא לא הופיע על המסך, והאם הוא באמת הופנה כלפיה. פנינו לקצין הכנסת שיעשה בדיקה". קריב הבטיח כי אם יתגלה מפי מי נאמר הגידוף "כף רגלו לא תדרוך יותר בוועדת חוקה. אני מניח שגם לא בכנסת".