מאות מפגינים הערב (שבת) בכיכר גורן בפתח תקווה, הסמוכה לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נגד עסקת הטיעון עם בנימין נתניהו

מטעם תנועת קריים מיניסטר נמסר: "מנדלבליט משת"פ של נאשם. אחרי שנים של טיוח והנחות סלב, רקם במחשכים עסקה אפלה להצלת עורו של נתניהו מאחורי גבה של הפרקליטות. אסור לתת לזה לקרות." אמיר השכל, פעיל בולט, טען כי העסקה היא מכת מוות למוסד הפרקליטות ולמערכת המשפט ואמר כי "הסדר הטיעון שנרקם מול עינינו הוא פגיעה קשה בערך השוויון בפני החוק ויריקה בפרצופם של אזרחי המדינה, אזרחים שומרי חוק וחסידי משפט צדק".

יו״ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין, אמרה: "האישומים נגד נתניהו חמורים ביותר. הקמנו את ממשלת השינוי להחזיר לציבור את האמון בנבחריו, לא יתכן שתיקים בעלי חשיבות כה גדולה יסגרו במחשכים ובקול ענות חלושה״.

הפגנה נגד עסקת טיעון עם נתניהו (צילום: ''קריים מיניסטר'')
הפגנה נגד עסקת טיעון עם נתניהו (צילום: ''קריים מיניסטר'')

כזכור, במהלך השבועות האחרונים התנהלו מגעים בין ראש הממשלה לשעבר נתניהו לבין הפרקליטות על עסקת טיעון, כך לפי מקורות המעודכנים בפרטים. הערב נחשף כי נתניהו "גייס" את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק "לחזק" את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפעול בעניין עסקת הטיעון. לצורך כך, נתניהו שיגר אל ברק את עו"ד מיכאל ראבילו. ברק התלבט והסכים. 

עוד נודע, כי מדובר כבר בסבב השלישי של גישושים בין הצדדים. הסבב הראשון היה ב-2019 ואומרים לי שראבילו גייס אז את יוסי צ'חנובר. הסבב הזה לא הבשיל למגעים של ממש. סבב נוסף נערך ב-2020, סביב הגשת כתב האישום.