פרשת NSO: העיתון "כלכליסט" פרסם הבוקר רשימה של אנשי ציבור אשר בטלפונים הניידים שלהם, על פי הדיווח, התקינה המשטרה את תוכנת הרוגלה "פגסוס" על מנת לעקוב אחריהם. בין היתר התוכנה הותקנה, לכאורה, אצל מנכ"לי משרד האוצר לשעבר קרן טרנר-אייל ושי באב"ד, איש העסקים רמי לוי ומנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור. על כך, שוחח היום (שני) שר המודיעין אלעזר שטרן (יש עתיד) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לצורך להקים ועדת חקירה בעקבות הפרשה: "יש לנו משטרה שיכול להיות שצריך לתקן בה דברים".

בפתח השיחה, התייחס שטרן למינויה של עורכת הדין גלי בהרב־מיארה ליועצת המשפטית לממשלה: "אנשים מוכשרים כמוה טוב שהם שם אני הצבעתי בעד, היא נבחרה במלוא הזכות שלה ואנחנו שמחים שהיא אישה. אני חושב שיש בזה כמה בשורות יחד, מעבר לכישורים שלה ומעבר לזה שהיא אישה אני חושב שיש יתרון במיוחד בימים אלו למישהי שבאה מבחוץ. זה שהיא רואה את הדברים מבחוץ ומכירה גם מבפנים זו בשורה גדולה למערכת המשפט".

בהמשך, נשאל מה היתרונות העיקריים שלה ביחס לאחרים, והשיב: "שני המועמדים האחרים הם ראויים מאוד שאני מכיר אותם ופגשתי אותם. הסיבה העיקרית שבחרתי בה היא שהיא מועמדת של שר המשפטים וראש הממשלה. אני חושב שככה נהוג בעיקר כי אין סיבות למה לא לבחור בה. גם האחרים אנשים נהדרים ושמעתי את הנימוקים של ראש הממשלה ושר המשפטים שהם מעבר למה שאמרתי עכשיו ויש לי סוג של היכרות עם האישיות שלה. מדינת ישראל מתברכת ביועמ"שית ראויה ושתביא כבוד למערכת המשפט".

לאחר מכן, התייחס לפרש ההאזנות שפורסמה ב"כלכלסיט", ונשאל איזו ועדה צריך להקים: "אני מאלה שחושבים שלא צריך להחליט היום. יש פה פרשה שעל פניו נשמעת חמורה מאוד, קמנו לבוקר קשה מאוד ואבוי לנו אם מה שפורם הוא נכון. זה פורסם הבוקר ואני אזכיר לכולם עוד דבר אחד - הלילה הזה שוטרי משטרת ישראל הולכים להילחם בפשיעה, בארגוני הפשע, בפשיעה בחברה הערבית והם צריכים לעשות הכול כדי לדעת שאנחנו איתם, מגבים אותם ולא עולים עם בולדוזר על המשטרה בישראל".

שטרן הוסיף: "אין לנו משטרה אחרת, יש לנו משטרה שיכול להיות שצריך לתקן בה דברים. גם התוכנות האלו, שהן חשובות למיגור הפשע, כנראה צריך להדק את השימוש בהן. אם נעשו דברים כמו שהתפרסמו אז צריך להעניש אותם אבל אני לא מכיר ועדת חקירה ממלכתית אחת שקמה באותו יום שבו פורסמו ההאשמות, לא על יום כיפור, לא על לבנון השניה וגם לא עכשיו". 

איך אפשר לתת למשטרה לבדוק את עצמה?
"יש אפשרות להקים ועדת חקירה ממשלתית, אני לא פוסל את זה. אני אומר שבואו נרגיע קצת את עצמנו ולא בבוקר קמנו לחדשות מסעירות שנותנות מכה בבטן ובערב נחליט שמפרקים את המשטרה. לאט לאט".

"אני מניח שאם הדברים האלו נעשו רוב מוחלט של משטרת ישראל לא נוגע בהם. הכי קל להגיד שזה של הממשלה הקודמת, חשיבותה של המשטרה לא תלויה בשמאל, בימין ולא בממשלה. אם יש בעיות במשטרה זה אתגר של כולנו. זה לא קרה בחודשים האחרונים, זה דברים שקרו קודם, אבל העניין הזה של איכות המשטרה ואם נעשו עבירות חמורות כאלו כמו ששמענו הבוקר זה עניין. בדיוק מאותה סיבה שאני אומר בואו לא נריב בין שמאל לימין".

זעזוע במערכת הפוליטית מ"רשימת פגסוס"; אבנר נתניהו: "אני בהלם"

"שוקלים פעולות משפטיות": ניר חפץ מגיב לראשונה לסערת פגסוס

צריך לחכות לבדיקת הפרקליטות, אי אפשר להעלים את השימוש - יש לזה חותם. אי אפשר להשמיד ראיות. אתה מצליח להתחבר לטענה של תומכי נתניהו?
"יש מערכת משפט. אני מאמין בה. מה שמערכת המשפט תקבל אני אכבד מאוד. הטענה היא שלא הכול היה באישור שופטים, אומרים שלא פרסו בפני השופטים את הכול ואני לא יודע אם בכולם זה היה. אני לא אומר שכל מה שהמשטרה אומרת זה נכון, אני אומר שגם לגבי מה שרלוונטי למשפט נתניהו לא אני אחליט".

"אם אתם רוצים שאני אמשיך את העליהום הזה אני לא שם. אני יודע שיש לנו משטרה אחת, יש לנו מערכת משפט שאני מקבל עליה את מה שנאמר לדורי דורות. צריך לסמוך על מערכת המשפט ואיפה שיש בעיות צריך לתקן את זה, אותו דבר אני אומר גם על המשטרה. אם הדברים שהתפרסמו הבוקר זה באמת קרוב לרעידת אדמה שצריך לטפל בזה אבל בואו נחכה לבדוק שהדברים כשצעקתם", סיכם.