סגן שרת הכלכלה ח"כ יאיר גולן שוחח הבוקר (שלישי) עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM על המצב הביטחוני לאחר תקיפת צה"ל בתגובה לירי על הדרום, וכן השיב למבקריה של הממשלה הטוענים לאובדן ההרתעה בדרום.

על דבריו של ח"כ יואב גלנט על אובדן ההרתעה אמר גולן: "בעגה הצבאית זה לא יותר מאשר מקשקשת ברשת, עליבות שאין כדוגמתה, אם זה ניתוח צבאי אז אני צנצנת. יואב גלנט פיקד על פיקוד הדרום למעלה מחמש שנים, רוב התקופה הזאת הוא ספג מטחי קסאמים ללא הפסק. גם עכשיו אנחנו לא כל דבר פה, אני מבין שתפקידו כאיש אופוזציה הוא לתקוף את הממשלה, זה לא בגלל הממשלה. זה בגלל הזנחה מתמשכת". 

"אני חושב שאנחנו מתמודדים עם מורכבות ביטחונית ארוכת ימים, לצערי הרב ממשלות נתניהו לא ניסו אפילו להתקדם בדרך לפיתרון קבע ולפתרון יציב בסוגיה הפלסטינית זערו חול בעיני אזרחי ישראל כאילו רק הגרעין האירני זה מה שישראל צריכה להתעסק - בעקבות ההזמנה הזאת אנחנו אוכלים את הפירות ההזנחה במנות גדושות היום. מדינת ישראל מתמודדת עם שני איומים מרכזיים - האיום האיראני והפלסטיני. ההתעלמות מהר הבית מביאה את הפירות הבאושים שאנחנו רואים היום, יש שני צדדים למטבע, לצערי הרב יש גורמים פלסטינים שמביאים תבערה למצב שיש היום", הוסיף גולן. 

על מצבה של הממשלה מול מפלגת רע"ם וכיצד זה משפיע על המצב הביטחוני אמר גולן: "אני לא מתעלם, מימין יש פרובקציות קבועות של גורמי ימין קיצוניים, שחלקם יושבים בכנסת ומנסים להדליק את האווירה ולחמם אותה בלי הרף ובלי סוף, לצערי זה מנהגו הקבוע של הימין הקיצוני ובזה צריך להילחם. הר הבית זה לא בגלל הממשלה, הר הבית... אני מזכיר את אירועי מנהרת הכותל ב-96, את עליית שרון להר הבית. זה לא קשור לממשלה הזאת - בואו לא נחבר מין בשאינו מינו. הקיצונים הפלסטינים מדכאים אותם ביד רמה, הקיצונים היהודים מדכאים אותם ביד רמה. גם לרע"ם אין שום מגבלה על כוחות הביטחון, הם עושים בדיוק מה שצריכים לעשות באופן עקבי. אין שום קשר בין העשייה הביטחונית בין הנוכחות או האי נוכחות של רע"ם בקואליציה - הם הפגינו בגרות שחלק חברי האופוזציה צריכים להפיק לקחים ולחקות אותם". 

בהמשך הגיב על הדרישות שבמפלגת רע"ם הציבו לראש הממשלה בנט בתמורה להישארות בקואליציה: "איזה דרישות בלתי סבירות היא הגישה עד היום, סטטוט קוו בהר הבית? אנחנו מדינת ישראל ממשלות ישראל לדורותיהן, מקפידות על ססטוס קוו בהר הבית באופן נחרץ עקבי שיטתי, זו אולי המדיניות הכי קבועה של ממשלות ישראל בלי קשר לימין ושמאל". 

לבסוף התייחס גולן למשבר הקואליציוני: "הממשלה הזו יותר יציבה ממה שנדמה, גם ב-60:60 הממשלה הזו תחזיק מעמד. עבודת משרדי הממשלה לא מושפעת ממה שנעשה בכנסת, עד גבול מסויים, כל מה שקשור במסגרת התקציב הנוכחית, כל עוד זה קשור בעבודת המשרדים. תחושת הנורמליות שאברה בשנות נתניהו אנחנו נראה לעם ישראל ולכנסת שהעסק עובד. אני מקווה שחברי המשותפת יגלו אחריות, אני מקווה מאוד שחברי הכנסת מהמפלגות החרדיות יגלו אחריות. שהם יבינו שהחלפת הממשלה הנוכחית וממשלה בראשותו של נתניהו יחד עם מושחתים היא הרסנית למדינת ישראל, אנחנו נעשה מאמץ עליון שהממשלה הזו תמשיך ותפעל. להערכתי הממשלה הזו יותר יציבה ממה שנדמה. אני סומך על רע"ם ב-99 אחוז מהנושאים היא הפגינה שותפות של אמת, יש אחוז בודד של נושאים במחלקות ואיתם נגיע לעמק השווה".