הפלונטר הפוליטי: חבר הכנסת ורכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ ולדימיר בליאק, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס למצב הסבוך אליו נקלעה הקואליציה, עם פרישתה של סילמן. "המצב בוועדת הכספים שונה מהמליאה כי בוועדה גם אחרי ההחלטה של סילמן יש לנו רוב יציב. הדברים שלא צריכים להגיע להצבעה במליאה נוכל להעביר בקלות".

לגבי מליאה זה לא היה פשוט גם עם 61, וזה כמובן יהיה יותר קשה עם 60, אבל אני חושב שאנחנו יודעים איך להתנהל. יש דברים כמו נקודות זיכוי להורים למשפחות עובדות או לעולים חדשים שצריכים להגיע למליאה וגם להסכמות עם האופוזיציה, בנושאים אחרים נצטרך לעבוד. "לגבי הרפורמה היו גם חילוקי דעות בקואליציה עוד לפני, לכן אנחנו קודם צריכים להגיע להסכמות בתוך הקואליציה", הוסיף.

לדבריו, "מקווה שנגיע להסכמות בתוך הקואליציה ואז נעבור לחברי האופוזיציה. בסופו של דבר, בנושאים הכלכליים הרבה דברים משרתים את כלל אזרחי מדינת ישראל. אני מבין את רצון האופוזיציה להקשות עלינו ולהציג אותנו כקואליציה לא מתפקדת, אבל עדיין אני מקווה שבנושאים מסוימים אפשר לשתף פעולה ואנחנו עושים את זה בוועדת הכספים.

"אני רוצה לראות איך נגיע לפתיחת המושב, כרגע אנחנו בתיקו. אני מקווה שהתיקו יישבר לטובתנו ויהיה יותר קל. יש דברים מסוימים שאנחנו מוצאים אוזן קשבת גם אצל חברי האופוזיציה, כנראה שנצטרך לדחות חלק מהדברים. המטרה הקרובה היא תקציב המדינה ומחכה לנו תקופה לא פשוטה. כפי שהצלחנו ב-61 נצליח גם ב-60", טען. 

ח"כ בליאק הוסיף ואמר: "באתי לכנסת ואני נמצא בכנסת כדי לקדם דברים שחשובים וחיוניים לאזרחי מדינת ישראל. אני מקווה שעוד שנים רבות לא אהיה במצב ההפוך. רק לפני חצי שנה העברנו את תקציב המדינה. המדינה הזו שלוש וחצי שנים התנהלה בלי תקציב, אני יודע איזה נזק זה. מי שמנסה לגרור אותנו שוב למערכת בחירות הוא חסר אחריות, אני מקווה שזה לא יקרה ואני מעריך שנוכל להמשיך לתפקד. גם במצב הקיים יש לנו רוב יציב, אני חושב שנוכל להתקדם אבל בואו נראה קודם כל שהתקציב יאושר בממשלה ויגיע לכנסת. כמו שהוכחנו עד עכשיו - אנחנו יודעים לעבוד במצבים לא פשוטים, אנחנו יודעים מהי פוליטיקה. אנחנו נוכל להצליח גם הפעם".

בהתייחסו לשאלה, האם בקואליציה יעזרו בקולותיהם של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, אמר ח"כ בליאק כי "אני בוועדת הכספים משתף פעולה עם חברי כנסת גם מיהדות התורה, ש"ס וגם מהמשותפת בצורה שקופה כדי לשרת את האינטרסים של כלל אזרחי מדינת ישראל. לפני 10 וחצי חודשים יאיר לפיד הטיל עליי להיות רכז הקואליציה בוועדת הכספים, המטרה שלי היא להשיג רוב בוועדה, אני כרגע עומד על 100 אחוזים הצלחה ואני לא מתכוון לקלקל את הסטטיסטיקה".

בסיום, התייחס לתוכנית של שר האוצר לדיור ואמר: "היא אושרה למעשה כמה שבועות לפני הפגרה, המרכיבים אמורים להגיע לכנסת בתחילת המושב. במס הרכישה יש הצעת חוק פרטית של חבר הכנסת יואב קיש, אני מקווה שברגע שזה יגיע לכנסת הוא יתמוך גם בהצעה הזו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm