ח"כ אבי דיכטר ממפלגת הליכוד, שהיה בעברו ראש השב"כ, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז ואריה אלדד ב־103fm על הקמפיין של בן גביר נגד ראש השב"כ הנוכחי רונן בר ויצא נגדו בתקיפות: "המודעה של בן גביר היא מודעה אומללה וטוב יעשה בן גביר אם יחזור בו מהמודעה ומהאמירות האלה כנגד ראש שב"כ. ראש שב"כ הוא דמות א-פוליטית לחלוטין".

דיכטר הוסיף: "אני גם במקרה מכיר את רונן באופן אישי, הרבה מאוד שנים, הוא וראשי שב"כ אחרים, כולל עבדך הנאמן שהיה ראש שב"כ, לא היו אנשים פוליטי, ההחלטות אף פעם לא היו פוליטיות, אלא מקצועיות. הייעוץ היה מקצועי. אני חושב שבן גביר יודע את זה, וטוב יעשה אם יעסוק בנושאים האחרים, שאגב, בחלק מהם יש לו באמת מה לומר". 

כשנשאל אם למתוח ביקורת על ראש שב"כ ברמה המקצועית זה פסול השיב: "לא, בדיוק כמו שעיתונאי מותח ביקורת על דרג מקצועי, בין אם זה שב"כ, צבא, משטרה. אני חושב שראש השב"כ רונן בר עושה את עבודתו נאמנה, שמעתי גם את בן גביר בראיונות אחרים מנסה לעשות הבחנה בין אנשי השב"כ לבין ראש השב"כ - אין הבחנה כזו. זה כמו להבחין בין הראש לגוף, אי אפשר לעשות הבחנה כזו. שב"כ מתחיל מראש שב"כ ומסתיים באחרון העובדים, ולכן, טוב לעשות, כל אחד מאיתנו, בוודאי בן גביר, אם ייתן לשב"כ את האפשרות לעבוד בראש שקט. אם יש ביקורת, שיימתח ביקורת".

דיכטר הוסיף ואמר: "יש לבן גביר מספיק דברים לומר, שאגב הוא צודק בהם, אם אתה לוקח את הר הבית לדוגמה - בהר הבית, על פי הסטטוס קוו אסור להניף אף דגל, בפועל, הדגל היחיד שלא מונף בהר הבית הוא דגל ישראל. כל הדגלים האחרים של הרשות הפלסטינית ושל החמאס ושל הפת"ח ושל החזית העממית, כולם הונפו בהר הבית. אני חושב שזו עבודה שמחייבת גם את משטרת ישראל וגם את שב"כ לקחת את עצמם בידיים בנושא הזה. לא יכול להיות שהר הבית יהיה מופקר לחבורות בריונים".

כשנשאל אם יש בעיה בכך שראש השב"כ או אנשי השב"כ או דוברות השב"כ מתדרכים עיתונאים נגד גורמים פוליטיים, בהנחה שדבר כזה קורה, השיב דיכטר: "אני לא חושב שגורמי שב"כ או גורמי צבא או גורמי משטרה צריכים לתדרך כנגד חברי כנסת, בוודאי זה לא תפקידם, אלא אם יש מקרה חריג. מקרה כמו באסל גטאס שבזמנו ביצע עבירה ביטחונית - הבריח ניידים למחבל בבית הכלא, זה בוודאי מאפשר או מחייב תדרוך של גורמי הביטחון - במקרה הזה, שב"כ ומשטרת ישראל - אבל בדברים האחרים, בהתבטאויות, לא נכון שהגופים המבצעיים, המקצועיים יעסקו בחברי הכנסת. זה לא נכון". 

כשנשאל אם הוא רואה סכנה ביטחונית בהתנהלות של בן גביר גם בהר הבית, גם בשער שכם, גם במקומות אחרים בירושלים, ענה: "לגורמי הביטחון, במקרה של ירושלים זה בעיקר משטרת ישראל ושב"כ. בקבר יוסף או במערת המכפלה זה צה"ל ושב"כ, גם משטרת ישראל נמצאת שם, אבל הריבון הוא צה"ל. בסופו של דבר, הם עושים את הערכת המצב הכוללת, וטוב שהם יאמרו את חוות דעתם המקצועית לגורמי הממשלה, כדי שבמקרה הזה לא ימצאו את עצמם מופתעים ממהלכים שמתבצעים ע"י חברי כנסת במקרה הזה שנהנים מחסינות". 

עלייה של בן גביר למשל לשער שכם, נראית לך נכונה?
"אני חושב שתפקידו של ח"כ זה לא להקשות על משטרת ישראל או על צה"ל לשמור על הסדר הציבורי. יש לו מספיק הזדמנויות ומספיק מקומות ומספיק אפשרויות כדי לבטא את דעותיו. הוא לא חייב לעשות את זה באופן שיקשה על גורמי הביטחון למלא את משימתם, ובעיקר, כשהם חושבים מבחינה מקצועית שמהלך כזה מדרדר את הסדר הציבורי באופן בעייתי". 

על השאלה האם בן גביר צריך להיות חלק מכנסת ישראל השיב: "אם ועדת הבחירות לא פסלה ובג"ץ בעתירות מסוימות לא פסל, אני אומר לך בכנות - היו מקרים יותר גרועים שמצאתי את עצמי בכנסת יושב לצד אנשים, שידעתי היטב שהאנשים האלה הם עוכרי ישראל, ואי אפשר להגיד על בן גביר עוכר ישראל חס וחלילה. מה שיכולנו לומר על עזמי בשארה, וידעתי, הכרתי את 'התכשיט' הזה הרבה מאוד שנים, היה לי ברור שזו רק שאלה של זמן עד שהוא יהיה או בכלא או שיברח מפה, או דמויות אחרות שאתה רואה אותם, אתה שומע אותם בכנסת, אלה עוכרי ישראל במלוא מובן המילה".

כשנשאל אם אבו שחאדה יכול להמשיך כחבר כנסת השיב: "הוא נבחר וועדת הבחירות לא פסלה אותו ובג"ץ לא פסל אותו, אבל אני אתן לך דוגמה, אני הייתי יו"ר ועדת קרן הנפט ומשאבי הטבע, וקיימנו שיחה עם ראש הקרן באמירויות, וכשהתחיל לדבר ההוא מהאמירויות - אבו שחאדה השתלח בו בערבית, כמובן זרקתי אותו מהישיבה, מפני שהוא פשוט היה חצוף. הוא דיבר איתו על כך ש'אתם מכרתם את הפלסטינים, מכרתם את הערבים' וכו'".

דיכטר הוסיף: "הקו של אבו שחאדה הוא הקו של הרשות הפלסטינית. לצערי, רוב חברי הכנסת של המפלגות הערביות בכנסת ישראל הם שגרירי הרשות הפלסטינית בכנסת ישראל ולא שגרירי כנסת ישראל ברשות הפלסטינית. זה סיפור עצוב, הייתי אומר שזה סיפור קשה מאוד, אבל נתמודד איתו במסגרת הדמוקרטיה הישראלית. סמי אבו שחאדה עוכר ישראל במלוא מובן המילה". 

לסיום, נשאל דיכטר אם הוא מוצא טעם בביקורת כלפי השב"כ. "בראש ובראשונה, לשים את ראש שב"כ במדי קצין נאצי זו עבירה חמורה מאוד, אני מקווה שהאדם שעשה את זה או האנשים שעשו את זה ייתפסו, יועמדו לדין ויישבו בכלא. ביקורת מקצועית, אין שום בעיה. אני חושב שביקורת מקצועית שנמתחת, עניינית, אין בה שום פסול", סיכם.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103