מליאת הכנסת התכנסה היום (שני) לישיבתה השבועית, זאת על רקע הדיונים בין סייעות הקואליציה והאופוזיציה להקדמת ההצבעה על פיזור הכנסת והתאריך לקיום הבחירות.

יו"ר הליכוד העולמי, דני דנון, התייחס הערב להתרחשויות הפוליטיות בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ואמר: "אם הכנסת תתפזר בעוד כמה שעות, ואני מקווה שלא, אני מקווה שהאגו יושם בצד לכמה רגעים. אני אופטימי מטבעי, הייתי גם בכנסת שהצבענו ולאחר כמה שעות הייתה ממשלה עם מופז. אבל אני מסכים לרוח הדברים שלכם בשידור שזה לא הולך לשם". 

כמו כן, הצהיר כי במידה ויהיו בחירות הוא עשוי להתמודד בבחירות הפנימיות לרשימת הליכוד לכנסת הבאה. "אני מתכוון להתייצב על המגרש, להתמודד ולסייע לליכוד לחזור לשלטון. גם על ראשות התנועה, אבל צריך לכבד את הכרעת הרוב, זה הבסיס הדמוקרטי. כרגע יש תמיכה גורפת בראש הממשלה לשעבר נתניהו, יבוא היום ויהיו מועמדים אחרים שיינשאו עיניים לתפקיד החשוב הזה".

בהמשך, גינה את דבריו של גדי סוקניק בתוכנית הבוקר של רשת 13 שהשווה בין מועמדי יש עתיד לבין מועמדי הליכוד, ואמר: "גדי סוקניק עשה לנו שירות אבל זה מצער לשמוע גזענות כזו, התנשאות, ממישהו שהוא באמת אמור להבין מה אומרים ומה לא בשידור, גם אם הוא חושב את זה שזה חמור, זה שהוא אומר את זה בשידור זה עוד יותר חמור".

"אני חושב שצריך לשים לב שאנחנו מוכנים בכל מבחן לבוא ולבדוק את האינטליגנציה, התארים. אני מוכן לבוא ולהתייצב מול מר סוקניק ולבדוק כל אחד. אני רוצה להזכיר לכם שיצאתי לאו"ם לשליחות היו כמה סוקנקים כאלו שיצאו בהצהרות שאני לא מדבר אנגלית, אפילו לעשות גוגל ולבדוק שלמדתי בארה"ב, כתבתי ספר באנגלית. בגלל שאני ליכודניק, בגלל שאני ימני, יצאו בהנחה שאני לא יודע לדבר אנגלית. לצערי זה קיים, צריך להוקיע את זה", הוסיף.

דנון התייחס גם לדבריו של חבר מפלגתו, ח"כ דודי אמסלם, שאמר אתמול בראיון ל"חדשות הבוקר" בקשת כי אין לו בעיה שרע"מ תצטרף לקואליציה בראשות הליכוד - בתנאי שהקואליציה לא תהיה תלויה בה, ואמר: "אני חושב שאנחנו יכולים להסכים שהניסוי הזה נכשל, הוא נכשל ויש כאלו שבהחלט האמינו. חשבנו שאולי יבואו מנהיגים ערבים שישימו את הנושאים האזרחיים למעלה ולא התעסקו בלאומנות אבל זה לא עובד".

"הר הבית, מנסור עבאס היה שם, נושא של דגלים באוניברסיטאות הוא היה שם, כל נושא הוא קפץ. לצערי זה לא עובד ביחד, ברגע שאתה לא מסוגל להצביע על מלגות לחיילי צה"ל, על תקנות יו"ש, אתה בעצם בא ואומר 'אני לא יכול להיות חלק ממארז כזה של קואליציה', ולכן הליכוד בהחלטה מאוד ברורה אמר שאנחנו לא נישב איתם, אנחנו באים לשנות את מה שקורה עכשיו ודודי הסביר את זה וכולם קפצו", הוסיף. 

לדבריו, "הייתי חבר כנסת לפני שנים, ופניתי בצעירותי לחברי כנסת ערבים, ואמרתי להם שאם יש להם חקיקה אזרחית אני יעזור להעביר חוקים, והם בחרו לא לעשות את זה כי קשה להתעסק בנושא של חינוך, תשתיות וכבישים במגזר הערבי, הרבה יותר קל לצאת בנושא הר הבית ולצאת בהתקפות כאלו ואחרות נגד חיילי צה"ל. מי שנפגע הכי הרבה מכך זה הבוחרים של האוכלוסייה הערבית שלא מקבלים את רמת השירותים שהם זכאים לה כמו שאר אזרחי ישראל".

בסיום, התייחס לפרסום של רביב דרוקר ולפיו אחד מהמועמדים החדשים לפריימריז בליכוד אחד עם הרשעות על פריצות לבתים, ואדם נוסף ממתין להכרעה על העמדה לדין, ואמר כי "אם מסתכלים על שיטת בחירות הליכוד היא הטובה ביותר, שמאה עשרים או מאה שלושים אלף בוחרים באים ומצביעים. בסוף יש לנו חוכמת המונים, יש לנו רשימה טובה וכך זה גם בעבר, יודעים למי להצביע".

"לעומת השיטה ברוב המפלגות האחרות שמנהיג יחיד, דרך אגב נכשלו תראה את בנט, את ליברמן, לפיד אפילו, השיטה שאתה בוחר נאמנים לא עובדת, ברגע שאתה נבחר על ידי ציבור גדול על בסיס אידיאולוגי בסוף הנבחרת יוצאת הכי טובה. לצערי פעם הכנסת הייתה נבחרת ברובה על ידי קהל גדול, היום אני חושב שהליכוד ואולי העבודה נשארו המפלגות היחידות שמקיימות בחירות ראויות", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm