על רקע אי הוודאות בכנסת בנוגע לביטול צווי הרפורמה בחקלאות להפחתת המכסים על ירקות ופירות, התארח היום (שני) ח"כ רם שפע (העבודה) בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לנושא: "המהלך שעשו שר האוצר והחלקאות בוצע באופן חד צדדי לחלוטין. אין רפורמה, הורידו מכסים אבל לא נתנו את התמורות כפי שהרפורמה אמורה לעשות".

עוד הוסיף בביקורתו כלפי המהלך כי "מה שהיה במרץ זו לא רפורמה אלא רק חצי מהמהלך שבו הורידו מכסים, אך לא התייחסו לחקלאים למה שהם אמורים לקבל. אם נבטל את אותם צווים, כפי שאני מצפה שיהיה, לא יהיה כלום, אלא אם כן יצליחו להגיע להסכמות. זו התקווה שלנו כבר חודשים. אנו מוכנים לשינוי מאוד דרמטי בחקלאות הישראלית, אלא אנו לא רוצים שיסתכלו רק חודש חודשיים קדימה, אלא שנים קדימה".

"לפני כמה חודשים הורידו מכסים על אננס, אספרגוס, אך מעט המחירים רק עלו, גם כי ראינו מה קורה בעולם וגם כי אותם יבואנים מעלים את המחיר. זה הסיפור המרכזי, הורדת מכסים לא שווה להורדת מחירים, זה לא תמיד בא אחד אחרי השני", הוסיף חבר הכנסת. לסיום, אמר שפע כי "אם לא יגיעו להסכמות, אני מניח שנפיל את הצווים ויצטרכו לחזור לפה בממשלה הבאה ולחדש את המגעים".

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום בפתח ישיבת סיעתו למחלוקת סביב הרפורמה בחקלאות: "כל מי שיצביע בעד ביטול הצווים, הוא עצמו מעלה את המחירים של הפירות, הירקות והתוצרת החקלאית״. על חוק המטרו הגיב כי "זו טעות חמורה לא להעלות את חוק המטרו, זה מסר שהפוליטיקה לפני אזרחים, שהפוליטיקה לפני שיקולים ענייניים לטובת המשק".

סייעה בהכנת האייטם: מיכל קדוש, רדיו 103FM.