חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית בחר הבוקר (ראשון) באלוף (במיל') דורון אלמוג ליו"ר הנהלת הסוכנות היהודית ובמארק וילף ליו"ר חבר הנאמנים של הארגון. הצבעתם של המנהיגים היהודים מרחבי העולם נערכה בפתיחת חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית המתכנס השבוע בירושלים, בהשתתפות מאות מנהיגי קהילות יהודיות. מועמדותם של אלמוג ושל וילף הובאה להצבעת חבר הנאמנים ע"י ועדת המינויים של הסוכנות היהודית.

בנאום הראשון שנשא היו"ר הנבחר בפני מנהיגי הקהילות היהודיות, התייחס אלמוג לכך שבעבר קיבל על עצמו שתי מחויבויות גדולות בימי חייו, וכעת הוא מקבל את המחויבות השלישית: הראשונה, ליד הטנק השרוף של ערן אחיו, שנשאר מדמם שבוע וחולץ ללא רוח חיים - נשבע להקדיש את כל כוחותיו להגן על המדינה היהודית היחידה בעולם. 

המחוייבות השנייה אותה ציין היו"ר הנבחר היא הקמת הכפר השיקומי "עדי נגב נחלת ערן", שנועד להעניק טיפול ולסייע לבעלי מוגבלויות. הקמת הכפר השיקומי הגיעה מתוך גידולו של בנו של אלמוג, ערן, אשר אובחן על הרצף האוטיסטי.

"היום אני ניצב כאן מולכם למען המחויבות השלישית, לתחילתו של המסע היהודי השלישי שלי. למען העם היהודי כולו. להגיע ללב כל יהודי על פני כדור הארץ. להפיח גאווה ביהדותנו ובמדינת ישראל", אמר אלמוג. "הקשר בין מדינת ישראל לעם היהודי על כל תפוצותיו הוא בעל חשיבות אסטרטגית קיומית. נירתם יחדיו לחזק את העלייה, לחזק את הקשר עם כל פזורות העם היהודי. לחזק את השכבות החלשות במדינת ישראל, למען קירוב לבבות ועתיד של תקווה״.

מארק וילף ואלוף במיל׳ דורון אלמוג (צילום: אוליביה פיטוסי עבור הסוכנות היהודית)
מארק וילף ואלוף במיל׳ דורון אלמוג (צילום: אוליביה פיטוסי עבור הסוכנות היהודית)

מארק וילף, היו"ר הנבחר של חבר הנאמנים, אמר במעמד: ״אני שמח להצטרף למשפחת הסוכנות היהודית כדי להבטיח שנמשיך במאמצים לחיזוק הקשרים בין ישראל לבין הקהילות היהודיות בעולם. ההתרחשויות המטלטלות בשנים האחרונות רק חיזקו את הצורך בערבות הדדית. אני יכול לומר בביטחון שאין עוד ארגון כמו הסוכנות היהודית אשר יכול לחבר את העם היהודי ברחבי העולם כדי להבטיח שכוחנו באחדותנו״.

מינויו של אלמוג מסיים למעשה את סאגת בחירת יו"ר הסוכנות החדש, לאחר שהנשיא הרצוג סיים את כהונתו כשנכנס אל תפקידו הנוכחי. סאגת המינוי כללה לא מעט סערות פוליטיות, כאשר הראשית שבהן היא "סערת המגרסה" של חה"כ אלעזר שטרן. לאחרונה הוזכר גם שמו של סגן שר החוץ, עידן רול, כמתמודד אפשרי על התפקיד, אך לבסוף הוא בחר להסיר את מועמדותו.