סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, המועמד לראשות מפלגת מרצ, תקף היום (רביעי) בחריפות בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, את הברית בין שר הביטחון בני גנץ לשר המשפטים גדעון סער וקרא למצביעי כחול לבן להצביע מרצ. "כשמנהיג פוליטי מתנתק מקהל הבוחרים שלו, ראוי זה יקום ויאמר – עד כאן", תקף.

לדבריו, "גנץ רוצה להיות ראש ממשלה – זה לגיטימי. ציבור הבוחרים שלו הוא הציבור החילוני הדוגל בהיפרדות מהפלסטינים בדרכי שלום. הברית בין סער לגנץ אולי כשרה פוליטית, אך פסולה ערכית בעיניי רוב מוחלט של מצביעי כחול לבן".

"אפשר להבין את הצעד של גנץ וסער מבחינה פוליטית – צינית. סער רצה ביטחונות למעבר אחוז החסימה, וגנץ רצה ורוצה למצב עצמו כמועד שלישי לראשות הממשלה, זו שלתחושתו, נגזלה ממנו פעם אחר פעם. אפשר להבין, אבל אסור לקבל", ציין.

יאיר גולן  (צילום: תומר נויברג פלאש 90)
יאיר גולן (צילום: תומר נויברג פלאש 90)

לטענתו, "גם אם נשים בצד את החשדנות המתבקשת לגבי סיכויי ישיבתו של גנץ בממשלת נתניהו אפשרית, מה למצביעי השמאל ולבחירה המשותפת של גנץ וסער ב"נרמול הסכסוך" – ביטוי מכובס שמשמעו תמיכה באפס עשייה מדינית, אפס צעדים בשטח שתכליתם בהיפרדות מהפלסטינים, והמשך מגמת סיפוחם של מיליוני פלסטינים לתוך מדינת ישראל".

"איך יתכן שבמו"מ הפשוט הזה, בין מפלגה עם שמונה מנדטים, שלפי הסקרים משמרת את כוחה, ל"תקווה חדשה" שקרוב לוודאי היתה נעלמת תחת מסע הביזוי והשיסוי הצפוי לה, דווקא העמדה המדינית האסונית של סער היא זו שקובעת את הטון. מצביעי כחול לבן צריכים לומר לעצמם את מה שהם בוודאי יודעים אך אולי לא מודים בו: את הסכסוך לא מנהלים, ולא מצמצמים, ובכל יום שאנו לא עושים צעדים פיזיים בשטח שתכליתם 'היפרדות', אנו מחזקים דה פקטו 'סיפוח' – סיפוח שמשמעו חיסול המפעל הציוני", תקף.

"ניצן הורוביץ עשה בעיניי עבודה מצוינת"

בתוך כך, התראיין הבוקר סגן השר אצל גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לפרישתו של הורוביץ מתפקיד יו"ר המפלגה: "זה מאוד הפתיע אותי, ניצן עשה בעיניי עבודה מצוינת והביא את המפלגה גם להישג וגם חזרה לקואליציה, אבל האתגר כרגע הוא להמשיך הלאה ולראות איך מרצ הופכת למפלגת השמאל הציוני הגדלה, הצומחת, המשפיעה והקובעת".

לדבריו, "האתגר הוא לבנות מחנה גדול, חזק ומשפיע. יש רוב מוחלט בציבור לעמדות שמרצ מייצגת, אבל אין לזה מספיק תמיכה פוליטית, והאתגר הוא להפוך את האידאולוגיה גם לפרקטיקה פוליטית". 

בתוך כך, גורמים במרצ טוענים שיש כבר מי שבודק אפשרות שוועידת המפלגה תבטל את הפריימריז ותכריז על פנייה לזהבה גלאון להיות מועמדת מוסכמת לראשות התנועה.