ראש הממשלה יאיר לפיד ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, קיימו היום (ראשון) דיון בנושא עליית מחיר הלחם האחיד בלשכת ראש הממשלה בירושלים.

בפתח הדיון הגדיר ראש הממשלה את מטרת הדיון - עצירה מוחלטת בעליית מחיר הלחם האחיד. במהלך הדיון הועלו מספר הצעות כלכליות וחקיקתיות, כיצד ניתן להגיע להסכמות. רה"מ לפיד הורה לראש אגף התקציבים במשרד האוצר, יוגב גורדוס, לחזור בתוך שלושה ימים לדיון נוסף, עם גיבוש דרך העבודה הטובה ביותר לעצירת העלייה במחיר הלחם האחיד. 

שר המשפטים גדעון סער הציע להוריד את המע״מ ממחירי הלחם, וכך גם ממחירי החשמל. בדומה להצעתו ממס הבלו - הפחתת הכנסות המדינה על מנת לספוג את עליית המחירים.

בדיון השתתפו גם שר החקלאות ופיתוח הכפר עודד פורר, שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן, ראש הסגל דני וסלי, מנכ"לית משרד רה"מ נעמה שולץ, מנכ"ל משרד הכלכלה רון מלכא, החשב הכללי יהלי רוטנברג, סמנכ"ל כלכלה ותשתיות במשרד רה"מ אמיר ברקן וגורמי מקצוע נוספים.

שר החקלאות עודד פורר הציע להגיע להסכם על פי מתווה מדורג כפי שהוא עשה ברפורמה בביצים ובחלב: ״על פי המתווה, העליה תהיה מתונה יותר וקטנה יותר ותכלול תהליך של יציאת המוצר לתחרות חופשית והתייעלות. אסור שתהיה עליה בכלל או לכל היותר עליה מאד מתונה״.

כזכור, ביום שישי פנה לפיד ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה בבקשה לכנס דיון דחוף בנושא העלאת מחיר הלחם. בנוסף הנחה לפיד לבחון את כל האפשרויות, החל מהרחבת הפיקוח על הלחם ועד שיפוי המאפיות, על מנת לבלום את ההתייקרות. נבחנות גם אפשרויות לחקיקת בזק שתעצור את התהליך.