ברקע המלצות הוועדה לקביעת שכר חברי הכנסת להסדיר מחדש את תקציב הקשר עם הבוחר, גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו ב-103fm עם פרופ' יובל אלבשן, יו"ר הוועדה הציבורית לשכר חברי הכנסת, שהסביר את הרציונל מאחורי ההמלצה: "מטרת המהלך הייתה לסגור את הפרצות בתקציב הקשר עם הבוחר".

"אתם עובדים בשבילי": הדר מוכתר הגיעה לדיון בכנסת ועוררה סערה | צפו
לאחר הצטרפות איזנקוט: מה נותר מההילה הביטחונית של רמטכ"לים בשדה הפוליטי?  

על רצון חברי הכנסת לעלות לעצמם את השכר, אמר פרופסור אלבשן כי "זו לא הצעה שלהם, זו הצעה שלנו של הוועדה הציבורית שהמטרה שלנו לשמור על הקופה הציבורית ולא לבזבז אותה. אנחנו וועדה קבועה, אנחנו עובדים על זה קרוב ל־8 חודשים". על שכר חברי הכנסת אמר כי "הוא תלוי בהרבה דברים, אנחנו לא אחראים על הקטע הזה. עומד סביב סביב 45-48 אלף".

מגישי התכנית השוו את שכר חברי הכנסת לשכר של מנכ"ל. על כך אמר אלבשן כי "לדעתי זה פחות, לכן אני חושב שאני טועה במספרים אז אני לא רוצה לעמוד מאחוריהם". הוא ציין כי מדובר על שכר ברוטו ואמר: "וודאי שלא נטו. הם מרוויחים פחות ממנכ"ל רדיו, אבל אני לא יודע את זה בוודאות. לא זאת הנקודה, האחריות שלנו לעבוד על התקציבים הנוספים שהמדינה מעמידה לרשותם, כי האופציה האחרת היא שהם יצטרכו להישען על כסף פרטי. למשל תקציב הקשר לבוחר וכו'".

הוא המשיך: "כל המהלך הזה, שלצערי קורה בזמן בחירות, מטרתו הייתה לסגור את הפרצות בתקציב הקשר עם הבוחר, למשל בסיטואציה הזו שהיא בין ההכרזה על פיזור הכנסת, שקרתה המון פעמים בשלוש השנים הקרובות. מה שעשינו זה הפוך מהעלאה".

יור הוועדה הסביר: "מה שעשינו זה כך, העברנו כל מיני פרטים שמשלמים עליהם היישר לשכר של חברי הכנסת, מה שאומר שזה יהיה מגולם, את כל המשמעויות שכולנו מבינים שקשור לשכר. העברנו להם כל חודש 900 ש"ח ואותם קיזזנו מתקציב הקשר לבוחר. אנחנו רק וועדה ממליצה. אנחנו לקחנו מתוך התקציב של קרוב ל-97 אלף ש"ח, הורדנו את הסכום שלא הלך לקשר לבוחר, כמו דברים שאין דרך לשחק איתן, הוצאנו את ההוצאות הקבועות מהתקציב קשר והעברנו את זה ישירות לשכר, מה שהופך את זה יותר נקי ומפוקח".

יוכפז ודוידוב ציינו כי צעד זה מקטין את המשכורת. אלבשן הגיב על כך: "לא מקטין, אבל זה לא מוסיף שקל. הדבר השני שעשינו זה הפחתנו את הסכום הזה ואז את השאר, ומה שנשאר - הגבלנו. אי אפשר להוציא את זה בתקופת ימי בחירות, זאת עבודה לא פשוטה בכלל, היא נעשתה במשך חודשים".

על מענק הפרישה אמר: "בזה לא עסקנו. אם אני מדבר באופן כללי כיו"ר הוועדה, אתה ואני צריכים לרצות שהשכר יהיה גבוה יותר ולא נמוך יותר, כי אנשים שאין להם תמיכה כלכלית לא מגיעים". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm