ברק רביד, הכתב והפרשן המדיני ושליח 'וואלה' לארה"ב, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של גיא פלג וניסים משעל ב-103FM, והתייחס לנאומו הצפוי של ראש הממשלה יאיר לפיד באו"ם.

על רקע ביקורת חריפה מבית: לפיד צפוי להעלות היום מעל במת האו"ם את סוגיית שתי המדינות
בנט תקף את לפיד לקראת הנאום באו"ם: "אין היגיון להציף את רעיון המדינה הפלסטינית"

"אני חושב שיהיו בנאום של לפיד היום ארבעה נושאים מרכזיים, ככה לפחות האנשים שלו מספרים לנו", אמר רביד בפתח דבריו, "בנושא האיראני הוא יחזור על המסרים הקבועים שצריך איום צבאי מול איראן. נושא נוסף, הנושא של הדה לגיטימציה נגד ישראל באו"ם, הסכמי אברהם והנושא הרביעי יהיה הנושא הפלסטיני.

ראש הממשלה יאיר לפיד בישיבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
ראש הממשלה יאיר לפיד בישיבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"אם בשנה שעברה בנט שהיה ראש ממשלה, הוא ואנשיו התגאו בכך שהוא לא הזכיר את הפלסטינים בנאום אני חושב שעכשיו המצב יהיה שונה", הוסיף "אנשיו של לפיד אומרים שבנאומו הוא יביע תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית, משהו שהאמת היה די קבוע במדינת ישראל בשני העשורים האחרונים עד שנת 2017 שטראמפ נכנס לבית הלבן ואז נתניהו פתאום הפסיק להגיד שהוא תומך בפתרון שתי המדינות. בעשור עד אז הוא אמר את זה כל שנה.

לאחר מכן אמר רביד כי "בארבע השנים של טראמפ נתניהו ממש עשה רוורס לנושא הזה עד כדי כך שאנשים שכחו שגם הוא תמך בזה. בנט לא תמך בזה בצורה מוצהרת, ולכן אנחנו מדברים עכשיו על משהו שהרבה ראשי ממשלה כבר אמרו. ברוח התקופה, כשאנשים כמו בן גביר מקבלים 10 מנדטים וצפונה, אז כשמישהו שהוא מועמד לראשות ממשלה בא ואומר בבמה הכי מכובדת בעולם שהוא תומך בשתי מדינות, זה עדיין איכשהו חדשות". 

"לפיד עושה את זה מסיבות פוליטיות לקראת הבחירות, הוא רוצה לקבל בולטות. המסר הזה של תמיכה במדינה פלסטינית הוא מסר שנועד לבוחרים בתוך הגוש של לפיד. מי שעלול להיפגע מהדבר הזה הכי הרבה הוא גנץ, שאגב אמר קצת דברים דומים בשבועות האחרונים בראיונות שהוא קיים", ציין.

לסיום אמר הפרשן המדיני של וואלה: "ביום שישי ידבר באו"ם הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס, ואף אחד לא יודע מה הוא הולך להגיד וכולם מפחדים. אם ראש ממשלת ישראל פתאום בא ויום לפני זה אומר 'אני תומך בהקמת מדינה פלסטינית', זה אולי עשוי קצת להוציא את העוקץ מהנאום של אבו מאזן".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM