יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, עורר אתמול דרמה פוליטית כשהודיע כי הוא פוסל את עמיחי שיקלי מהתמודדות ברשימת הליכוד במערכת הבחירות הקרובה. 

במרצ תוקפים את שיקלי: "אי אפשר לצפצף על החוק ואז לצפות שיעמוד לצידך"

"ביהמ"ש העליון הוא סניף של מרצ": כספית ומגל התעמתו בשידור על פסילת שיקלי

היועץ המשפטי לשעבר של הליכוד, עו"ד מיכאל דבורין, שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס להחלטה הדרמטית: "אני שם בצד את כל הטענות המוסריות ששיקלי הוא לא זה שפרש אלא שימינה פרשה ואני מתמקד בנושא המשפטי. הרי שיקלי, הכנסת וסיעת ימינה הגיעו לבית משפט, אחרי ששיקלי הגיש ערעור על ההחלטה להכריז עליו כפורש".

"השופטים המליצו להם להתפשר, הייתה סוג של פשרה במסגרתה שיקלי צריך להתפטר, לשנות את מצבו לרעה ובתמורה הוא לא מוכרז כפורש. זאת הייתה העסקה ובית המשפט שם לזה תוקף של פסק דין. עכשיו בא השופט עמית בכובעו כפקיד ואומר 'לא מתאים לי פסק דין כזה'. עכשיו מי אתה שתגיד שלא מתאים לך? בית המשפט נתן לזה תוקף של פסק דין", הוסיף.

לדבריו, "הסדר שמקבל תוקף של פסק דין, אתה תראה שכזה יגיע לבית המשפט העליון, בדיוק כמו שהשופט מני מזוז למד לאחרונה את מגבלות שכרון הכוח של עצמו, גם פה ילמדו את מגבלות שכרון הכוח. אי אפשר לעשות צחוק משלושה שופטים של בית המשפט המחוזי בירושלים שתמרץ את הצדדים להגיע להסכם פשרה שכתוצאה ממנו שיקלי שינה את מצבו לרעה, אחרת הוא לא היה צריך לשנות את זה. ועכשיו חודשיים אחרי זה השופט עמית אומר 'לא מתאים לי', אתה יכול להגיד 'לא מתאים לי להבא' לא אחורה אחרי ששיקלי שינה את מצבו לרעה".

"יש במדינת ישראל דין ויש דיין.", המשיך עו"ד דבורין וטען "כשבית משפט נותן תוקף של פסק דין להסכם פשרה בין שני צדדים שרבו, במקרה הזה שיקלי מול הכנסת וסיעת ימינה, הם הגיעו להסדר ובית המשפט נתן תוקף של פסק דין מן הראוי לכבד אותו כי אחרת מה יצא? יצא שיו"ר ועדת הבחירות לא כיבד פסק דין של בית המשפט המחוזי".

שיקלי בוועדת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
שיקלי בוועדת הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

רק לא מזמן הוכתה המערכת המשפטית, היועמ"שית ואדון השופט העליון הגדול מני מזוז בדימוס, הוכו שוק על ירך בבית המשפט העליון. גם פה תהיה פסיקה שמאפשרת לשיקלי להתמודד - כי שיקלי נאלץ לשנות את המצב שלו לרעה, הסתמך על ההבנות האלה וכן זה נקרא תוקף של פסק דין. לכן גם הצדדים סיימו את המריבה בפשרה, ואני מעריך כמו שהשופט מני מזוז קצת למד שלפעמים לא טוב להיות דו פרצופי, אותו דבר יהיה גם פה בבית המשפט העליון", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm