היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, התייחסה היום (ראשון) להסכם המתגבש עם לבנון בנושא הגבול הימי, וציינה כי "בין גורמי המקצוע במשרדי הממשלה הרלוונטיים לבין הייעוץ המשפטי לממשלה מתקיים שיח פורה והדוק בעניין".

אופטימיות בישראל מההסכם הימי; נסראללה הצהיר: "לבנון היא שתקבל את ההחלטה"

בהקשר לשאלה בדבר הפורום בו ההסכם עם לבנון יאושר, נמסר מטעמה כי "בשלב זה, טרם הונחה בפני הייעוץ המשפטי לממשלה התשתית העובדתית המלאה בנוגע לשאלות המשפטיות המתעוררות, ולפיכך טרם גיבשה היועצת המשפטית לממשלה את חוות דעתה ביחס לכך".

לפני כשבועיים, עת שהה ראש הממשלה יאיר לפיד בניו יורק הוא מסר לכתבים כי שוחח עם היועמ"שית והיא אישרה לו את אישור ההסכם רק בקבינט ביטחוני. אלא שעל פי בהרב הנושא עדיין נבחן. 

מוקדם יותר היום, התייחס לפיד בפתח ישיבת הממשלה להסכם המתגבש, ואמר כי "אנחנו מנהלים דיונים על הפרטים האחרונים. ההצעה שומרת על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של ישראל. אין לנו התנגדות לפיתוח מאגר גז לבנוני שיחליש את התלות באיראן, ירסן את חיזבאללה ויביא ליציבות. ההחלטה בבדיקה ובסיום נביא אותה לאישור".

"יותר מעשר שנים ישראל ניסתה להגיע לעסקה הזו. ביטחון הצפון יחוזק, אסדת כריש תפעל ותפיק גז, הכסף ייכנס לקופת המדינה והעצמאות האנרגטית שלנו מובטחת. זוהי עסקה שמחזקת את הביטחון הישראלי ואת הכלכלה הישראלית", הוסיף ראש הממשלה.

ראש הממשלה יאיר לפיד בפתח ישיבת הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
ראש הממשלה יאיר לפיד בפתח ישיבת הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

כמו כן, התייחס שר הביטחון בני גנץ להסכם המתגבש ואמר: "מדובר בסופו של יום בהסכם שמהותו כלכלית – ואם ייחתם - אנחנו, לבנון ואזרחיה שסובלים ממשבר קשה, נהנה ממנו שנים קדימה. מטבע הדברים, במהלך משא ומתן לא ניתן לחשוף את הפרטים לציבור, אך אם אכן נגיע לנוסח סופי של ההסכם, הוא יונח על שולחן הכנסת ועיקריו יוצגו לציבור באופן מסודר ושקוף. כל זאת כמובן בהתאם להנחיות היועמ״שית".

"בנושא הביטחוני – ההסכם אינו ערובה למניעת חיכוך עתידי עם לבנון, אך אין ספק שהוא יחזק את היציבות, את ההרתעה, ובטווח הרחוק גם יחליש את התלות של לבנון באיראן שמעבירה לה דלק ואמצעים נוספים", הוסיף, "אני מציע לראש הממשלה לשעבר נתניהו, שעבד ביחד עם שר האנרגיה לשעבר שטייניץ ואיתי על גיבושו של ההסכם ועוד לפני כן שנים אחורה, לבקש עדכון מסודר בנושא לפני שהוא נותן דלק לתעמולה של נסראללה שסיכן ועודנו מסכן את ההסכם". 

"צה״ל וכל כוחות הביטחון ממשיכים להיות ערוכים בכל הזירות וגם בזירה הצפונית כדי להגן על אזרחי ישראל ועל נכסינו האנרגטיים – בלי קשר למשא ומתן, כל הזמן, 24/7, וכך ימשיך להיות", אמר גנץ לסיום.