על רקע המשא ומתן הקואליציוני, שר הביטחון היוצא בני גנץ השתתף הערב (שני) בכנס הסברה בזום עם למעלה מ-600 משתתפים יחד עם שר המשפטים גדעון סער, ואמר: "כל מה שיקרה בחודשים הקרובים יש לו תכלית אחת - לשרת את הצרכים האישיים של נתניהו. ניאבק במהלכים האנטי דמוקרטיים בכל כוחנו. ניאבק על דמותה של המדינה כמדינה דמוקרטית, כפי שאנחנו מכירים אותה".

עוד התייחס שר הביטחון לרפורמות הצפויות במערכת המשפט: "פסקת ההתגברות במתכונתה המדוברת היא פשוט הדרך של הממשלה המסתמנת להעביר הצעות חוק שישנו את פניה של המדינה. יפגעו דרמטית בדמוקרטיה הישראלית ויחלישו מאד את המנגנונים ששומרים עליה. בכל יום אנחנו שומעים על עוד הצעת חוק דרמטית שתפגע במערכת המשפט ותחליש אותה, על עוד מנגנון שיחליש את האיזונים והבלמים שבין הרשויות. לצערי, נראה שכל מה שיקרה בחודשים הקרובים יש לו תכלית אחת - לשרת את הצרכים האישיים של נתניהו. נאבק במהלכים האלו בכל כוחנו". 

על מינוי הרמטכ"ל אמר: "כשאני ביקשתי למנות רמטכ"ל נפגשתי עם היועמ"שית ואמרתי לה בתחילת דבריי: 'הסוף יהיה מה שאת תגידי. אני אסביר לך למה נחוץ למנות רמטכ"ל גם בזמן בחירות אבל בסוף את תחליטי מה ניתן לעשות ומה לא במסגרת החוק'. אלו היחסים שצריכים להיות בינינו לבין הייעוץ המשפטי כי הם עובדים לטובת שמירת החוק".

שר הביטחון היוצא התראיין בנוסף בכאן 11 והתייחס לאפשרות ללכידה לקואליציה המתהווה: "אין בעיניי כרגע תרחיש הנראה לעין שבו אני מצטרף לממשלה הזאת. אם מדינת ישראל תהיה בסכנה מוחשית ומיידית - אז אחליט מה אני עושה", אמר. עוד הוסיף גנץ כי "זו אחריות של נתניהו שהממשלה תהיה אחראית ולא קיצונית, ואני מקווה שהוא יוכיח את זה. כמי שעבד עם יו"ר הליכוד, אני חושב שנתניהו לא ייגרר אחרי הקיצונים".  יחד עם זאת, גנץ ציין כי מדובר בממשלה "קיצונית".

בתוך כך, התנצל שר הביטחון היוצא על דבריו בריאיון בתוכנית "הכול פוליטי" בכאן 11 לפני כחודשיים, בו אמר כי אם נתניהו יקים ממשלה "תקראו לי לסיכום ריאיון על המדינה".

"מדינת ישראל יותר חזקה מהפוליטיקאים שלה", הודה גנץ. "כשהקיצוניות תפגוש את המציאות היא תדע לנהוג בסופו של דבר באחריות". "אני סומך על הצבא וכוחות הביטחון ואני מקווה שלא יגררו אותם למקומות שלא צריך לגרור אותם", הוסיף.

בריאיון הגיב שר הביטחון גם לסוגיות ביטחוניות, בהן יכולתה של ישראל להשמיד את מתקני הגרעין של איראן. על כך אמר: "מדינת ישראל יכולה לטפל בפרויקט הגרעין האיראני. אפשר לפגוע קשות ולהגיע להישג משמעותי, אבל בסיטואציה כזאת זה לא יעבור ללא הערכת מצב".