ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד) שוחח הבוקר (רביעי) עם גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לתקרית בחברון בה אחד מלוחמי גדוד "צבר" של גבעתי תועד בסוף השבוע האחרון מכה מפגין שמאל, ונשפט מאוחר יותר על ידי מפקדיו ונידון לעשרה ימי מאסר בכלא הצבאי. כמו גם, דיבר על החוק שיזם לשמירה על מעמדה של ירושלים כחוק יסוד.

הלוחם מגבעתי העביר מכתב חרטה למפקדיו: "הבנתי את הטעות שלי"

ואטורי סיפר: "הגשתי אתמול חוק לשמור את חוק ירושלים רק ברוב של 81 ח"כים, למדנו קדנציה אחרונה שהכל יכול להיות כשיש ממשלת שמאל עם האחים המוסלמים יחד בשיתוף פעולה מלא מלא. היה הזוי בעיני שחוק יסוד ירושלים יכול להשתנות ב־61 ח"כים. הגיע הזמן לממשלת ימין והגשתי אתמול חוק לשנות את חוק ירושלים רק לשמונים ח"כים, למה שניתן להם את זה במגש של כסף?"

חבר הכנסת הבהיר: "יש חוקים אחרים שאי אפשר לשנות אותם מתחת לשמונים ח"כים לכן גם חוק ירושלים חשוב מאוד. ירושלים היא של מדינת ישראל, הבירה שלנו לנצח נצחים. אני קורא לכל חברי הכנסת להצביע להצעת חוק הזאת. שלא תבוא עכשיו קואליציה של מחבלים ויטענו 'ירושלים לא של ישראל'". 

ואטורי הגיב לדינו של חייל גבעתי שנידון לעשרה ימי מחבוש בעקבות התקרית בחברון, ותקף: "הזוי, הזוי, זה קורה שרמטכ"לים שלפני דקה שהשתחררו מהצבא רצים לכנסת, דיבור הזוי. החייל הזה עושה את העבודה שלו, שלחו אותו לאזור שהוא לא אומן להתעמת עם כל מיני אנרכיסטים אדיוטים. צריך לשלוח לשם את מג"ב לשבור להם את העצמות כי אנשים כאלה לא יכולים להיכנס".

עוד הוסיף: "מחבלים באים, יורים על חיילי צה"ל, פוגעים בהם. את האנרכיסטים נוציא משם, את הלוחמים נשלח אותם למה שהם יודעים לעשות - לירות על מחבלים, להרוג מחבלים. צריך לשלוח לשם מג"ב או משטרה - אותו הדבר כמו שהיה בגירוש שעשו את הטעות הזאת וגרמו לחיילי צה"ל להתעמת עם אזרחי ישראל. זה חמור מאוד".

ואטורי המשיך והדגיש כי "מי שבא ופוגע בחיילי צהל וזורקים עליהם אבנים להיכנס בהם בכל בכוח. הם צריכים לעמוד לדין לא חייל צה"ל. מה הוא אמר? הוא אמר בן גביר? יש לי תחושה שהרמטכ"ל או מי מסגניו מתכוון לרוץ בסוף לכנסת כי בסוף זה קורה ככה. ראינו אחורה את כל הרמטכ"לים האחרונים שרצו לכנסת, באו לפוליטיקה אז כבר הם מכינים את השטח לפני. אולי אנחנו צריכים תקופת צינון ארוכה יותר קצת שהם ירגעו ישתו מים קרים שיגרעו".

בנוסף, טען כי "חיילי צה"ל - אנחנו שלחנו אותם, ההורים, אני מקבל אתמול טלפונים ממאות הורים, והם כועסים ורוטנים, אני הפה של חיילי צה"ל כרגע כי הם לא יכולים להגיב על הדבר הזה, ואני אומר לך שזה הזוי הסיפור הזה. הורים שולחים את הבן שלהם ללוחמה, לפעמים גם חלקם לא חוזרים לצערנו, כאב עצום, אנחנו דואגים לילדים שלנו שנמצאים כרגע באיפה שהוא ביהודה ושומרון, בלבנון בסוריה, אתם צריכים לכבד את החיילים. אתם לא תגנו עליהם, אנחנו נגן עליהם בחקיקה".

בתוך כך, חבר הכנסת אמר כי יגיד את חוק החסינות לחיילי צה"ל: "אתמול הגשתי שלושה חוקים, אחד מהם זה לתת דונם לחיילי צה"ל בנגב ובגליל ואנחנו לא נעצור כאן. אני מאמין שתוך יום יומיים אנחנו נשיג את חוק חסינות חיילי צה"ל. מי שיפגע בחיילי צה"ל ישלם על כך ואם חייל צה"ל רוצה להעמיד אותו לדין, שהמדינה תממן לו את הייעוץ המשפטי. מה קרה, לקחתם את הילדים שלנו בחינם וגם תקרעו לנו את הכיס במאות אלפי שקלים בהגנה על הילדים שלנו? על מה? על זה שבא איזה מישהו שפל ותוקף אותם? ואז הוא אמר לו 'בן גביר' נגמר הסיפור זהו? מה הוא עשה הוא רצח מישהו? לשחרר אותו מיד, אני קורא לרמטכ"ל עכשיו לשחרר את החייל".

לבסוף, ביקש להדגיש כי "מח"ט מעולה, מג"ד מעולה, פה צריכים להבין דבר אחד - הם מרימים את הראש למחבלים שמחר בבוקר לא יתביישו לבוא לחייל צה"ל ולדפוק בו סכין. ואז זה יהיה בעיה של המג"ד והמח"ט וכל גיבורי ישראל צריכים לעמוד עכשיו בדברים הקטנים האלו שגורמים למחבלים הקטנים להרים את הראש".