חבר הכנסת משה גפני עורר השבוע סערה, כאשר טען כי "חצי מהעם ילמד תורה וחצי ילך לצבא". עוד הוא הוסיף כי "במדינה יהודית לא יכול להיות שלא יהיה חיל של לומדי תורה. כמו שבן אדם לא יכול לשרת גם בחיל האוויר וגם בחיל הים, ככה גם האברכים לא יכולים גם וגם". 

גפני התארח הערב (שבת) ב"פגוש את העיתונות" בחדשות 12, והתייחס לסערה שעורר השבוע שר השיכון המיועד יצחק גולדקנופף: "משבר הדיור הוא אחד המשברים הקשים ביותר בישראל מבחינה חברתית וכלכלית. הוא אמר את זה בהומור". עוד הוא הוסיף כי "הסיפור האמיתי הוא שזוג צעיר לא יכול לקנות דירה. אני לא זוכר עליית מחירים של 20 אחוזים בשנה, והממשלה היוצאת עמדה חסרת אונים".

דיון בועדת הכספים, משה גפני מגיב להחלטה להקמת וועדת הרפורמות. צילום" ערוץ הכנסת

הוא הבהיר כי הוא תומך בהעברת פסקת ההתגברות ברוב של 61 מנדטים, ותקף את מערכת המשפט: "בית המשפט העליון עבר את הגבול בשנים האחרונות, כשלקח נושאים שלא בסמכותו. הוא צריך לפסוק על פי הפסיקה של הכנסת, במיוחד בנושאים המצפוניים והדתיים. בית המשפט יכול לפסוק, אבל במידה שיש רוב בין חברי הכנסת, יכולים לעצור את הפסיקה הזאת".

יו"ר ועדת הכספים תקף את שר האוצר היוצא ליברמן, בנושא המשקאות הממותקים: "לא יקום ולא יהיה דיון על זה. מה שליברמן עשה היה נגד הציבור החרדי. אמרו לו במשרד האוצר שזה מה שיפגע בחרדים, וזה מה שהוא עשה".