שבוע לפקיעת המנדט שבנימין נתניהו קיבל מהנשיא להרכבת הממשלה, והמשא ומתן הקואליציוני נכנס לישורת האחרונה. אחד הסממנים הבולטים לכך הוא העובדה כי הדיונים כמעט נעלמו לחלוטין מהשיח הפומבי.

על רקע סערת החוק, בן גביר תוקף: "לא כפוף ליועמ"שית, היא לא יכולה לתת לי הוראות"
הייעוץ המשפטי לכנסת: "חוק דרעי מעורר קשיים, אך הוא לא מקרה קצה"

מפלגות ש"ס והציונות הדתית לא מדווחות כלל על המשך השיחות לקראת החתימה על ההסכמים, ובעוצמה יהודית ממשיכים לטעון לנתק ביניהם לבין הליכוד וזאת על רקע ויכוח עקרוני סביב שורת דרישות קואליציוניות של היו"ר איתמר בן גביר. בין הדרישות שטרם נענו: דרישתו לזכות וטו בוועדת השרים לחקיקה, דרישה לשנות את הוראות הפתיחה באש והדרישה לחוקק חוק שיעניק חסינות לחיילי צה"ל ולשוטרים.

יריב לוין מחליף את מיקי לוי כיו"ר הכנסת. צילום: ערוץ כנסת

מנגד, במפלגת יהדות התורה מציגים תמונה אופטימית למדי על ההתקדמות במשא ומתן. אחרי שעות ארוכות של דיונים שנוהלו בימים האחרונים מצד בכירי הרשימה מול בנימין נתניהו ומקורביו, הושגו הסכמות בנוגע לרוב הדרישות הקואליציוניות של המפלגה.

לאחרונה הצדדים הגיעו להסכמות גם סביב סוגיה חשובה במיוחד עם יהדות התורה הנוגעת למצוקת הדיור במגזר החרדי. לפי גורמים המעורים בפרטים, הסעיף המרכזי בדרישות הדיור של יהדות התורה הוא "סעיף 15%", שקובע כי כל פרויקט בנייה גדול בכל עיר בארץ יכיל 15% לפחות של דירות מותאמות לציבור החרדי.

זאת ועוד: אתמול הודיע משה בר סימן טוב כי הוא מסיים את תפקידו כמשנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הבריאות בחברת הביטוח כלל, כאשר על פי ההערכות, הוא צפוי לחזור לאייש את תפקיד מנכ"ל משרד הבריאות.

בתוך כך, בימים האחרונים מתחילה להתגבש הכוורת הקרובה שתלווה את נתניהו. על פי הערכות בליכוד, עו"ד ליאור קצב, ראש עיריית קריית מלאכי לשעבר ואחיו של הנשיא לשעבר משה קצב, מסתמן כמועמד לתפקיד מזכיר הממשלה. צורי סיסו, מנכ"ל המפלגה הנוכחי, הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל הכנסת. יוסי שלי, שכיהן כמנהל מטה הבחירות של הליכוד, מועמד לתפקיד מנכ"ל משרד רה"מ וח"כ אסנת מארק צפויה להחליף את סיסו במפלגה.