סדקים באופוזיציה? עם כינונה של הממשלה ה-37, נכנסה לתפקידה גם האופוזיציה החדשה, שמנסה לשמור על חזית אחידה - בעוד מאחורי הקלעים כל אחת משש הסיעות מתאמצת לקבל כמה שיותר תפקידים מההיצע הזעום שמיועד לאופוזיציה. 

הפך את החלטת ליברמן: המהלך הראשון של שר האוצר סמוטריץ
בר לב בטקס החילופין: "יהודים איימו עליי, לאן התדרדרנו?"; בן גביר: "לא רק עליך איימו"

גנץ נגד חבריו לאופוזיציה: ״מגנה את ההפרעות לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו" (צילום: ערוץ הכנסת)

האופוזיציה צפויה לקבל ארבעה תפקידי סגני יו"ר הכנסת וארבעה תפקידי יושבי ראש ועדות בלבד: ועדת העלייה והקליטה, ועדת המדע והטכנולוגיה, הוועדה לקידום מעמד האישה והוועדה לענייני ביקורת המדינה.

למרות ההבטחות ל"חזית אחידה", כל אחת משש סיעות האופוזיציה פועלת בנפרד אל מול הליכוד במטרה למקסם את הישגיה ולקחת כמה שיותר מהיצע התפקידים הזעום.

גורמים באופוזיציה אומרים למעריב כי "ברגע שאחת או שתיים ממפלגות האופוזיציה (המחנה הממלכתי) שברו שורות לא ניתן שלא להפריד כוחות של כלל הסיעות בעניין", גורם ביש עתיד הוסיף כי "מנסים לפגוע במפלגה על חשבון חיזוק המפלגות הקטנות".  

בין הקרבות המתחוללים נמצא הקרב על הוועדה לעלייה וקליטה המתחולל בין המחנה הממלכתי - שם דורשים אותו לח"כ פנינה תמנו שטה - לבין ישראל ביתנו, המעוניינת גם היא בתפקיד. גם ביש עתיד נלחמים לקבל את ההישג, שלטענתם מגיע להם מתוקף היותם המפלגה הגדולה ביותר.

בסוגיית מינוי סגני יו"ר כנסת קבועים, במפלגת עוצמה יהודית, מסרבים להצביע בעד מינוי אחמד טיבי מחד"ש-תע"ל לתפקיד סגן יו"ר. מכיוון שטיבי פועל באופן עצמאי מול הליכוד בנוגע למינוי שלו ולא במסגרת שיתוף פעולה עם יש עתיד, ייתכן והוא יפסיד את התפקיד לאחר שלא יימצא לו רוב שיתמוך במועמדות שלו.

במקביל לסוגיית חלוקת התיקים, באופוזיציה נערכים לימי החקיקה הצפויים להתקיים לפני העברת תקציב המדינה, ומתכוונים להביך את הקואליציה הימנית עם שורת חוקים "ימניים", וכן הצעות חוק פרו־להט"ביות במטרה להקשות על יו"ר הכנסת אמיר אוחנה להתנגד להן ולנסות לתקוע טריז בין חברי הקואליציה.