הרב הראשי הספרדי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, עורר אמש סערה כשתקף את מינויו של ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את דבריו, אוחנה עצמו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מוטב שאכשל מאה פעמים באהבת ישראל חינם מאשר פעם אחת בשנאת ישראל חינם".

ח"כ לשעבר מטעם ש"ס נגד אוחנה: "באיזו מדינה בעולם יש יושב ראש הומו?"
"נגוע במחלה הזאת": רב בכיר במתקפה חריפה על יו"ר הכנסת אוחנה

סגנית שר האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר, שוחחה הבוקר (שני) עם גדעון אוקו וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה לדברים: אני מכבדת מאוד רבנים, אבל אני לא הסנגורית שלהם. אנחנו הצבענו בעד מיניו של אוחנה. אמיר את חבר, איש יקר. אני מסתכלת על הכישורים שלו, היכולות שלו. הוא יהיה יו"ר הכנסת טוב בצורה מדהימה. אני סומכת עליו בעיניים עצומות. אין לי מה להתייחס לאמירות כאלה ואחרות".

אוחנה בנאומו הראשון כיו"ר הכנסת: "הכנסת הזאת לא תפגע באף משפחה בישראל נקודה" (צילום: ערוץ הכנסת)

בהמשך, התייחסה להחלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבטל את המס על המשקאות הממותקים והחד פעמי ואמרה: "לא חושבת שצריך להטיל על זה מס. יש דרכים להוריד את השתייה המתוקה על ידי הידברות, לעלות את הדבר למודעות. צריך להוריד את יוקר המחייה, אנחנו עובדים על זה. ממש אתמול היה טקס החלפת שרים".

"לאורך כל הדרך התנגדנו למיסוי הזה. טענו שזה רק להקשות על החרדים והאוכלוסיות החלשות יותר. זו לא החלטה של רגע, לאורך כל התקופה היינו נגד המס הזה. הנה עכשיו, אחת מההחלטות שהחליט בצלאל, ואני מגבה אותו לגמרי, להוריד את המס כדי להקל על האזרחים כמה שאפשר בלי לפגוע באמירה שמתוק זה לא בריא", הוסיפה.

בסיום, סגנית השר מיכל וולדיגר ביקשה להבהיר כי היא לא מכירה הצעת חוק לאשפוז טרנסג'נדרים בבתי חולים פסיכיאטרים. "אכן מערכת בריאות הנפש במדינת ישראל מיובשת כבר שנים. אני מקווה שנצליח בקדנציה הזו לשפר אותה בצורה משמעותית. ככה שגם האנשים המאושפזים וכל הציבור כולו שיזדקק לסיוע מקצועי כזה או אחר, הדברים יהיו יותר נגישים, טובים ומקצועיים", אמרה.