חברי הכנסת, יו״ר הכנסת לשעבר מיקי לוי וסגן השר לבט״פ לשעבר יואב סגלוביץ ממפלגת "יש עתיד" הגישו היום (רביעי) עתירה לבג״ץ נגד השינויים שהוביל ומתכנן השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה. העתירה מצטרפת לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון.  ״אסור לאפשר את הפיכת המשטרה לפוליטית״, כתבו.

הכנסת הכריעה: "חוק בן גביר" עבר בקריאה שנייה ושלישית

עוד נכתב בעתירה כי ״אף מבצר לא נופל באחת, נפילה איומה שכזו מתרחשת לאחר שכורסמו יסודות המבצר במשך זמן, כאשר הנפילה מתרחשת מאוחר מידי למנוע אותה. תודות לתיקון לפקודה, לראשונה מקום המדינה יהיה זה גורם פוליטי המחזיק בסמכות העליונה להורות על הפעלת כוח ואמצעי אכיפה נגד אזרחי המדינה, ולהבדיל מאויביה".

בגוף העתירה שהוגשה על ידי עוה״ד עודד גזית ואלירם בקל ממשרד גזית-בקל מפורטים סעיפים מרכזיים בתיקון החוק לפקודת המשטרה אשר מהווים, כך לפי העותרים, "פגיעה בחוקי יסוד, בזכויות אדם ובחירויות הפרט ושחותרים תחת עקרונות יסוד בשיטת המשטר בישראל, בפרט בכל הנוגע לעמדה לפיה הפעלת אמצעי האכיפה של משטרת ישראל, ובכלל זאת קיום חקירות והעמדה לדין, תיעשה שלא על פי שיקולים פוליטיים ומפלגתיים. וכן סותרים את עקרונות הפרדת הרשויות הפנימית המאפיינת את השירות הציבורי במדינת ישראל". 

מטעמם של הח"כים לוי וסגלוביץ, נמסר: ״מדובר בתיקון חוקתי עצום שנעשה בחופזה ובלי להבין את כלל המשמעויות וההשלכות מהחוק, רק בגלל החולשה שהפגין נתניהו. יש פה כוונה ברורה להפוך את משטרת ישראל לגוף פוליטי תוך הכנסת שיקולים פוליטיים פסולים בהפעלת הכוח, האכיפה ומערך החקירות במשטרה. אין לנו כוונה לעמוד מהצד בזמן שהדמוקרטיה בישראל נרמסת״.