בבית הספר התיכון גימנסיה הרצליה שבתל אביב, מקדמים לאחרונה יוזמה לפתיחת ישיבת הסדר חילונית של הבוגרים. הנהלת בית הספר שלחה לאחרונה מכתב להורי תלמידי השכבה, תחת הכותרת "זה הזמן להשוות את זכויות היתר", בו הם מזמינים את ההורים ל"ערב חשיפה של רעיון להקמת ישיבת הסדר בגימנסיה הרצליה, לתלמידים העתידים לסיים את לימודיהם בשנת הלימודים הבאה.

ניר שלייפר, מיוזמי המהלך ורכז שכבת י"א בבית הספר עלה הבוקר (ד') לשיחה עם בן כספית וינון מגל לשיחה על היוזמה: "העניין הוא כזה, באמת לקחנו את הרעיון הזה מישיבות ההסדר שקיימות ואני חושב שזה רעיון נהדר. אנחנו פשוט רוצים לפתוח את המסלול הזה גם לתלמידים שיסיימו פה ומבחינתי גם בתי ספר בכל הארץ אולי יכולים לאמץ כזה דבר. אם קיים מסלול כזה במגזרים אחרים, אין שום סיבה שזה לא יהיה גם לתלמידים אחרים. זה לא חייב להיות רק בגימנסיה, כלומר בעוד בתי ספר, עוד מקומות". 

לאחר עשרות שנים: מועצת איגוד ישיבות ההסדר התכנסה לישיבת אבל מיוחדת ללא הרב דרוקמן

"אם צריך, נעבור למרי אזרחי": כך צפוי להיראות המאבק בממשלה החדשה

שלייפר סיפר על הצורך וההיענות הרבה ליוזמה מצד הורי התלמידים: "יש המון הורים שמתעניינים. כרגע אנחנו הזמנו את ההורים למפגש חשיפה וחשיבה, בגלל שזה תהליך ארוך, אנחנו רק מתחילים את זה. אם היינו באמת רוצים להטריל, היינו אומרים שזה עכשיו לתלמידי י"ב. אבל בגלל שזה דבר שצריך לבנות אותו וזה לוקח זמן, אז אני שמח שד"ר זאב דגני אמר לי שהוא רוצה תלמידים מהשכבה שלי (י"א)" .

"כשפתחנו את ה'קול קורא' הזה, לא מעט הורים פנו אליי, לא מעט הורים פנו שהילדים שלהם לא לומדים פה, אנשים מכל הארץ פנו אליי ושאלו אם אפשר להצטרף למסלול הזה. זה רק מראה לי עד כמה יש קהל יעד די רחב לעניין הזה. ברגע שתהיה לנו רשימה מגובשת נוכל להחליט באמת איך הדבר הזה נראה, בשביל לפתוח מסלול נוסף לאנשים שמסיימים את התיכון במסלול הממלכתי", הוסיף.

רכז השכבה הוסיף כי בדומה למסלול הקלאסי של בני הישיבות אשר מונהג עד כה, הרעיון הוא לתת את האפשרות ללמוד ולשרת בצבא לתלמידים הרוצים בכך: "אני חושב שכשיהיה לנו רעיון מגובש נדע יותר. לבני הישיבות יש מסלול שבו הם משלבים לדעתי שנה וחצי בלימודים ועוד שנה וחמש בצבא, אני לא רוצה להיכנס לפרטים, אני אומר שאנחנו נגבש את הרעיון שלנו, נסתכל באמת ונבדוק מה קורה בעולם הישיבות הזה. אנחנו עכשיו מתחילים את התהליך. הרעיון הוא באמת לתת אפשרות לתלמידים שלנו, אני לא רוצה שכל התלמידים יבחרו בזה, אז מי שבאמת חפץ במסלול הזה אז פשוט לאפשר לו את הדבר הזה".