עימות פרץ היום (שני) בוועדת הכלכלה בין יו"ר הוועדה חבר הכנסת מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) לאיש העסקים רמי לוי, על רקע נושא העלייה במחירי המזון וההשפעה שלה על יוקר המחיה.

נגיד בנק ישראל: "הצעדים למיתון עליות המחירים - סבירים", ומה יהיה עם הריבית?

במהלך הדיון תקף ביטון את בעלי רשתות המזון ואמר כי "אין תחרות ברשתות המזון הממונה על ההגבלים עוד חוקרת אירועים של תחרות ברשתות המזון ותאומי מחירים מקווה שהיא תביא מסקנות ואכיפה. המחוקק הסמיך אותה לתת קנס של 100 מיליון שקלים וזה עדיין לא קרה. זה יינתן לשלוש רשתות וכולם יתאפסו".

בתגובה אמר לוי: "סיפורי אלף לילה ולילה שום דבר לא אמת".

ביטון לא נשאר חייב ותקף: "שאף אחד לא יפריע לי רמי לוי, הוא לא בעל בית פה. אם הוא ליכודניק אנחנו נהיה פה חומה בצורה, עכשיו שב בשקט ותן לי לדבר. אל תפריע לי לדבר, נבדוק אותך כל יום. אולי התחלת כאחד שמוזיל מחירים, הפכת לטייקון".

ביטון שרטט את דרך הפעולה של הוועדה כשאמר כי כפי שפעל להעלות את קצבאות הנכות בניגוד לעמדת האוצר, יעשה זאת גם במקרה הזה. "הממשלה, עם כל הכבוד לה, אם נשתכנע שצריך לעשות מעשה נעשה את זה לטובת הצרכן הישראלי. אני לא מאשים אף אחד בשום דבר, ברור לי שהממשלה צריכה לשים יד בכיס והיצרנים צריכים להרוויח, אף אחד לא צריך להפסיד, אבל מצד שני צריך לדאוג לצרכן ולטובת כולם", אמר. 

הממונה על רשות התחרות, עו"ד מיכל כהן, הציגה לאחר מכן נתונים על הריכוזיות: "במקטע הקמעונאות יש יותר תחרות. אם מקטע הספקים הוא יחסית ריכוזי, מקטע הקמעונאות הוא הרבה פחות ריכוזי. יש כעשרים רשתות קמעונאות והתחרות היא גיאוגרפית. יש אזורים שיש בהם המון תחרות ויש אזורים שיש פחות, וברמה הארצית המקטע הקמעונאי הוא תחרותי ואפשר לראות את זה במרווחים. מקטע הספקים הוא יותר ריכוזי. אנחנו אוכפים את חוק המזון בצורה די אינטנסיבית ביקשנו את כל ההסכמים לראות שאין הפרות וכל הפרה תזכה לאכיפה. זה מהלך שעכשיו אנחנו בסיומו".