הודעתו של משרד התרבות והספורט כי כי המדינה עתידה להפסיק לסבסד בקרוב את אירועי מיזם 'שבת ישראל', עוררה סערה. לבסוף, לאחר שיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התרבות והספורט מיקי זוהר, הוחלט כי המיזם ימשיך כרגיל.

טרם ההחלטה, שר החינוך לשעבר שי פירון שוחח עם אראל סג"ל וחיים לוינסון בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לדברים: "בואו נשים את הדברים על השולחן – אחד, המיזם הזה יצא לאור בממשלת האחדות של גנץ ונתניהו בידיעת מיקי זוהר, כולל סרטון ברכה שהוא שלח לי לתוכנית. זה לא מיזם של ממשלת השינוי, למען הסר ספק תוך כל השיחות המטורללות שנוצרו כאן, זה מיזם של ממשלת ליכוד, ש"ס, כחול לבן וכו'. בשיחות שלי לפני כן עם חברי כנסת מש"ס, בסרטוני תמיכה מצולמים של ידידי וחברי מיקי זוהר".

הוא התייחס לשסע שנראה שהולך ומעמיק בעם: "מסכים לעובדה שאנחנו נמצאים בשתי רכבות שנוסעות זו לזו ששום דבר ענייני לא מעניין אותם. הרי כל המחלוקת, למשל במינוי שופטים היא רק על בית המשפט העליון. אם היו באים ואומרים 'בואו נשנה את שיטת הבחירות בבית משפט מחוזי ובית משפט שלום', דווקא שם אתה ואני מבינים, שזה בסדר גמור שלשכת עורכי דין תהיה. אבל בית משפט מחוזי ושלום זה לא האירוע וגם אני כשר בממשלת ישראל חושב שצריך לשנות את שיטת היועצים המשפטיים, זה לא שחור ולבן".

פירון טען בתוקף כי אנשים רבים מידי במדינה מדברים מתוך פוזיציה, ולא באופן ענייני: "קרה פה דבר מדהים, בהגדרות הפילוסופיות והסוציולוגיות של ליברליזם ושמרנות, מה שקרה עכשיו זה שהשמרנים מתנהגים כמו ליברלים והליברלים מתנהגים כמו שמרנים. הליברלים נהיו דוסים, הם לא מוכנים לשמוע שום שינוי, בואו נדבר, אפשר למצוא פתרון".

עוד הוסיף כי "יש פתרון למערכת המשפטית, יש פתרון לפסקת התגברות. השמרנים מעלים שאלות אמיתיות, אני לא מזלזל בשאלות. אם הכול מפוזיציה בגלל משפט נתניהו, אם יש לי אפשרות לתקן בגלל זה, בוא נתקן, הכל בסדר. אלה אומרים 'צריך לשנות את הכל בכל מחיר' ואלה אומרים 'אסור לשנות כלום בכל מחיר', כי כולם פה מדברים מפוזיציה. אני אומר לך את האמת, אני מרגיש בזמן האחרון שאין לי עם מי לדבר בארץ שלי".