חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית תגיש היום (ראשון) הצעת חוק להכפלת הענישה במקרים של אונס על רקע לאומני. זאת, בעקבות אירוע האונס שהתרחש ביום שישי האחרון בגדרה, בו אנס צעיר בדואי אישה לעיני ילדיה. 

"תסגרו את הדלתות. פרצו לדירה ואנסו אותי": פרטים חדשים מהאונס המזעזע בגדרה

על פי הצעת החוק, מקרי אונס על רקע לאומני יוגדרו כסעיף נפרד בחוק, והעונש למבצעי העבירה וכן סכום הפיצוי לנפגעות יוכפל, בדומה לעבירות אחרות בהן כאשר המניע הינו לאומני - מוכפל העונש.

לימור סון הר-מלך (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
לימור סון הר-מלך (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

בדברי ההסבר להצעת החוק ציינה ח"כ סון הר-מלך: "בשונה מהעבירות המנויות בחוק העונשין בהן המניע הלאומני מכפיל את העונש, בעבירות של הטרדה מינית קיימת לקונה בחוק בכל הקשור להחמרת ענישה כשהמניע לאומני, ועל כן מוצע להחמיר את הענישה ואת סכום הפיצוי לנפגעות תקיפה מינית על רקע לאומני, בדומה לעבירות אחרות, וזאת על מנת למגר את תופעת הטרור הלאומיני".

חברת הכנסת התייחסה למקרה האונס בגדרה, ואמרה: "מקרה האונס המזעזע שהתרחש בגדרה, מצטרף לשורת מקרי אונס מחרידים שבוצעו בשנים האחרונות על ידי מחבלים ערבים ממניע לאומני מובהק, תוך שימוש באונס ככלי נוסף במלחמה על הארץ. זהו טרור לכל דבר ועניין וככה יש להתייחס אליו".

"התרחשותן החוזרת ונשנית של אירועים מעין אלו, מצביעה על היעדר הרתעה בקרב המחבלים. הצעת החוק שאגיש מחר נועדה לשים סוף לטרור הלאומיני ולוודא שאותם תתי אדם יירקבו שנים ארוכות מאחורי סורג ובריח", אמרה סון הר-מלך.