הקבינט המדיני-ביטחוני אישר השבוע שורת צעדים לטובת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, בהם הסדרת תשעה יישובים. ההחלטה הובילה לשורת גינויים מצד מדינות המערב, ביניהן ארה"ב, צרפת, גרמניה ובריטניה. בתוך כך, חבר הכנסת רם בן ברק, לשעבר יו"ר ועדת חוץ וביטחון וסגן ראש המוסד,  שוחח הבוקר עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב103FM.

מדינות המערב נגד ישראל: "מוטרדים מההחלטה להכשיר מאחזים בשטחים"
"השלכות על ביטחון האזור": מצרים וירדן בגינוי חריף נגד ממשלת ישראל

בן ברק התייחס להחלטת אישור המאחזים: "אני כמובן חושב שזו טעות משתי סיבות - אנחנו נמצאים במצב מאוד רגיש עם פוטנציאל להתלקחות הכי גבוה שהיה בשנים האחרונות, צריך לראות איך מרגיעים ולא מתסיסים אם אתה מתנהל כממשלה אחראית. וכמובן שאני מתנגד לזה אידיאולוגית, אני חושב שבסופו של דבר אנחנו צריכים להגיע להיפרדות והסדר וכל דבר שגורם לזה להקשות על זה הוא בעיניי לא טוב"

"היה עדיף שיעשו את זה במכה אחת ויגיעו לתוצאות האלה מהר ויתמודדו איתן מאשר לעשות את זה ולדמם את כל הדרך. אם אתה ממשלת ימין על מלא ואתה רוצה לספח 2.5 מיליון פלסטינים לחיות כאן במדינה שיש בה אזרחים סוג א' וסוג ב' תעשה את זה, אבל בוא נעשה את זה ונשא בתוצאות ולא נדמם עכשיו 10 שנים כל פעם עוד קצת ולצערי הרב חיילים ואזרחים יצטרכו להיפגע בכל מיני פיגועים", הוסיף.

באשר לחלקו של נתניהו בהחלטה, טען בן ברק: "אני משוכנע שהוא נסחט, הוא נסחט ברפורמה המשפטית כי כולנו יודעים מה הוא באמת חושב על מערכת המשפט. אנחנו יודעים מה הוא חושב לגבי היחסים שלנו עם האמריקאים, ואנחנו מכירים את ההתנהלות שלו בעבר", הסביר.

"אני חושב שמי שמנהל באמת את הממשלה זה בן גביר, סמוטריץ' ודרעי. הממשלה הזו לא מנוהלת על ידי מצביעי הליכוד, שזו המפלגה הגדולה, היא מנוהלת על ידי הקיצוניים מאוד כי אלה השותפים שיאפשרו לנתניהו אולי להתחמק מהמשפט", ציין.

בן ברק התייחס גם לרפורמה השנויה במחלוקת במערכת המשפט והצעת הפשרה של הנשיא הרצוג: "תעצרו את החקיקה ונלך כולנו לנשיא, הנשיא ימנה צוות מפה ומפה, גם של אנשים פוליטיים וגם משפטיים, ובואו נעשה באמת תיקון במערכת המשפט שלנו. אנחנו רוצים לייעל ולשפר את מערכת המשפט, וכן אפשר גם לדון ביחסי הכוחות בין הרשויות אבל בצורה שלא תהיה עליונות לממשלה שתעשה כרצונה בבחירת שופטים ובביטול חוקים. . אם יתכנסו ברצינות, יעצרו את החקיקה, ברור שהמחאה תחכה"

בהמשך נשאל בן ברק על ההתמודדות עם המתיחות הביטחונית המתגברת לאחרונה: "ישראלים נרצחו וקשה מאוד לעצור את זה, אירוע מורכב מאוד. אף אחד לא מאשים את הממשלה במצב, להבדיל מהם. צריך לחזק את כוחות הביטחון ולראות איך אפשר לצמצם את זה ככל הניתן, אי אפשר למנוע את זה. ובמקביל חייבים לחשוב על השלב הזה איך פותרים את הסכסוך, צריך להיות יצירתיים ובסוף אחרי שנים להגיע למצב שאנחנו עושים את השלב הבא".

לנתניהו יש כישרון יוצא מן הכלל למנות את האנשים הלא נכונים לתפקידים, הוא אוהב כאוס, כאוס תמיד משרת אותו, השסע בעם משרת אותו. אתה רואה את זה גם על פי המינויים, בשביל זה קרעי הוא שר התקשורת ובן גביר השר לביטחון פנים. זה לא מתאים לזה וזה לא מתאים לזה. אני לא עוסק בפיטורים של שרים, אני חושב שלשים שר לביטחון פנים שהוא כל כך קיצוני וחסר ניסיון, שלא ניהל חנות מכולת בחייו זו טעות".