חבר הכנסת צבי סוכות ('עוצמה יהודית') שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד בתכניתם ב-103FM, בעקבות פינוי כרם בגוש שילה שבבנימין והעימותים שנרשמו במקום. 

לאחר שנתניהו הורה לעצור את פינוי הכרם בבנימין: כוחות מג"ב חזרו למקום
סמוטריץ' תוקף את גלנט: "אם יש לו בעיה שישים את המפתחות"

"הפינוי הזה לא היה צריך להתבצע בשום צורה. זה פינוי פוליטי. אנחנו ממשלת 'ימין ימין' שנבחרה בכדי לשנות את המדיניות ביהודה ושומרון, ובטח לא בכדי להחריב ולהרוס. הדבר הזה מביש, והוא צריך להשתנות", תקף סוכות בתחילת הריאיון. 

לשאלה מה הממשלה יכלה לעשות על מנת להפוך את צו בג"ץ, השיב: "פשוט מאוד: הצו של בג"ץ ניתן על בסיס צו דרקוני שהוציא בזמנו שר הביטחון אהוד ברק מסיבות פוליטיות. אנחנו היינו צריכים לבטל את הצו, וזה גם מה שסמוטריץ' כשר האחראי על משרד הביטחון אמר. הוא ביקש מהמנהל האזרחי לבטל את הצו הזה, אבל זה פשוט לא קרה. אני שומע מוושינגטון זעם מאוד גדול על הכשרת תשעת המאחזים, והבנייה המסיבית שאישרתם. זה שאתם באים אחרי אישורים כאלה ועוקרים כרם בכדי לצאת בסדר, זה לדעתי מס מאוד מאוד קטן".

עוד התייחס לסוגיית האלימות בעת העקירה: "הייתה אלימות. ממש קצרה ונקודתית, אבל הייתה אלימות חריגה. מעבר לזה, הסיפור של חברת הכנסת הר מלך הוא סיפור שבעיניי אמור לזעזע את המדינה. זו חברת כנסת שפשוט נפגעה מינית בידי שוטרים. אני פגשתי אותה שם, דקה אחרי האירוע, והיא רצה אליי. היא אמרה לי 'צבי, השוטר פה פגע בי'. היא לא רצתה לפרט לי בדיוק, אבל היא הייתה נסערת בצורה מאוד חריגה, והיא אישה מאוד רגועה - אני מכיר אותה. אגב, בסרטון כן רואים את השוטרים שולחים רגליים בסוף הסרטון - אני לא יודע אם זה קרה דקה קודם או דקה אחר כך. אני יודע מה אני ראיתי, ומה שמעתי ממנה, ואני מאמין לה לחלוטין. אני חושב שאם היא הייתה חברת כנסת מהשמאל, בהפגנות נגד הרפורמה, אני חושב שכולם היו מדברים על זה כל היום". 

המראיינים טענו ש"עושה רושם שנתניהו וגלנט די מצפצפים עליכם. מה אתם מתכוונים לעשות?", וסוכות ענה כי "תראו, יש פה משהו מאוד פשוט - היה הסכם קואליציוני, והוציאו לכולנו את הנשמה עד שהוא נחתם. הסיבה שלקח כל כך הרבה זמן עד לחתימת ההסכם היא שהיה צריך להתווכח על הפרטים. בסופו של דבר, הפרטים הוסכמו ונחתמו. שני הצדדים חתמו, ואנחנו מצפים שזה יקוים. אנחנו נעבוד שזה יקוים, ואנחנו ממש לא הולכים לוותר בעניין הזה". 

לנושא ארה"ב ומידת מוערבותה, ציין: "תראה, קודם כל אני בבחירות האחרונות הצבעתי לממשלת ישראל, ולא לממשלה האמריקאית. עם כל הכבוד, הממשל האמריקאי לא יקבע את מי ממשלת ישראל תמנה לאיזה תפקיד. עם כל הכבוד, בסוף אנחנו לא מדינת חסות של ארצות הברית, והם לא יכולים לקבוע לנו את מי למנות לאיזה תפקיד. זה לא אומר שאנחנו לא מתחשבים בממשל האמריקאי, אבל עדיין הם לא יקבעו לנו מי יהיו פה השרים בממשלה. מעבר לזה, אף אחד מהשותפים בממשלה לא רוצה להיות במצב בו הממשלה הייתה לפני שנתיים - לכן, אני מאמין שהדבר הזה כן יקבע בסוף - כמו שסוכם בהסכם הקואליציוני".  

לסיום, אמר סוכות: "מי שאמור לשלוח את השוטרים לכל מיני משימות זה המשטרה שבסוף מגיעה לאבטח את המנהל האזרחי - שבמקור אמור להיות בידיים של סמוטריץ'. השר לביטחון לאומי לא יכול להגיד 'אני לא מגיע לאבטח פעולות אכיפה בצורה נקודתית. בסוף אנחנו חיים במדינה שכל משרדי הממשלה תלויים אחד בשני ואין דבר כזה שמשרד ממשלה אחד אומר למשרד ממשלה אחר 'אני לא עובד איתך'". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM