ח"כ משה סעדה, לשעבר סגן ראש מח"ש, שוחח היום (חמישי) עם סיון כהן בתכניתה ב-103FM, על רקע מתווה הפשרה שהציע הנשיא יצחק הרצוג בנושא הרפורמה במערכת המשפט, והמחלוקות סביב הנושא בין הקואליציה לאופוזיציה. סעדה התעקש כי הרפורמה תהיה חזקה ומהותית, עם שינויים מינוריים: "זה מה שאמרנו, זה מה שהבטחנו לציבור. זה מה שנכון". 

לנושא המחאה הציבורית, אמר: "אני כל הזמן אומר, אחים אנחנו. כמו שהתקשר אליי נשיא המדינה, הייתי אמור להגיש אתמול את הצעת החוק שלי, הראשונה בקריירה, והתקשר אליי נשיא המדינה ואומר לי 'לצורך הידברות תעבור'. מיד נעניתי ואמרתי 'כן, אחים אנחנו'. תראי את הפער, מתקשרים אליי, אני חלק מתנועת הליכוד, ואני שומע שאפשר לקיים שיח ואני עוצר הכול. זה חשוב לי מאוד, ולא רק לי, זה חשוב לאזרחים שתהיה ביקורת על הפרקליטות, ואני עוצר הכול. אחרי השיחה עם הנשיא אני באמת מאמין שזה יוביל להידברות, ואחרי שעה אני שומע וקורא ציוץ של ראש האופוזיציה שמדבר בשיח של להכניע, לנצח". 

לשאלת המראיינת כי "בגדול, במאקרו, הם מתחננים להידברות בכל צורה אפשרית, גם הנשיא בא ואומר 'תעצרו לשבועיים, בואו נשב'. והנה אנחנו רואים את יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט שמחה רוטמן מצייץ 'ממשיכים בכל הכוח'. למה לא לעצור? לא לשמוע?", אמר ש"אני כל בוקר במשך למעלה מחודש מגיע בוקר בוקר לכנסת, לוועדה בזמן, כדי לנהל הידברות, כי זה המקום. לצערי אין שם הידברות כי הצד השני לא רוצה להידבר".

לטענה כי "מעולם לא היה יו"ר וועדה שהתנהל בצורה הזו", אמר: "אני השבוע שמעתי את הנאום של הנשיא, אמרתי לעצמי 'משהו חדש מתחיל, אני אגיע מחר בבוקר לוועדה וסוף סוף ננהל שיח מקצועי, שיח של אחים'. הגעתי לוועדה, יום אחרי שהנשיא דיבר, צעקות, שירה, קפיצה על שולחנות, תקפו סדרנים". 

בכל הנוגע לדחיית הצעת חוק מח"ש, ציין חבר הכנסת: "הצעת החוק הייתה אמורה לעלות בקריאה ראשונה שבוע שעבר, לא העלנו אותה, זה נדחה לעוד שבוע. באותו ערב היה פיליבסטר של האופוזיציה, אמרתי אולי הם רוצים לדבר איתנו. אף אחד לא רוצה להידבר. זה הכול מפוזיציה, אין פה שאלה מה נכון לעשות ואז יש מחלוקת שהיא לשם שמיים. 

סעדה ביטל את האימרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "איבד שליטה": "אני יכול להגיד לך מה אני רואה - בליכוד, בכלל כל הקואליציה מגובשת לחלוטין עם הרפורמה, אנחנו יודעים שזה יהיה טוב. נתניהו ממש לא איבד שליטה. אני לא רואה את זה. אני נמצא בליכוד, בישיבות סיעה, זה ממש לא כך. מציאות לחוד ודיווחים לחוד". 

באשר לדבריו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וחברי מפלגתו - כי הם לא מוכנים לפשרה שמציע נתניהו באשר לסמכויות במשרד הביטחון: "אני חושב שזה חלק מחבלי הלידה של ממשלה שקיימת חודש וחצי, בצדק יש קרב סמכויות, אני מניח שהדברים האלה יתאזנו ולא נזכור את האירוע הזמני הזה. ככה אני רואה את זה. מה שחשוב שחיזקו את ההתיישבות, כתגובה לטרור אישרו מאחזים. זה הדבר האמיתי שיישאר, המחלוקת הזו אולי עוד שעה כבר לא תהיה רלוונטית". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM