ראש המשרד הנציב העליון של האו"ם לזכויות האדם, וולקר טורק, הפציר היום (שלישי) בישראל להשהות את הרפורמה המשפטית ולפתוח אותה לדיון רחב יותר.

"השינויים הללו עלולים להחליש את זכויות האדם עבור כולם ובמיוחד עבור הקהילות והקבוצות הפגיעות יותר בחברה שפחות מסוגלות להגן על זכויותיהן באמצעות ייצוג בזרוע המבצעת והמחוקקת של הממשלה. שינויים הנכנסים ללב המבנה החוקתי של מדינה ואשר משפיעים על אמצעי הגנה מוסדיים מבוססים, צריכים להתבצע רק לאחר התייעצות נרחבת ובהסכמה פוליטית וציבורית רחבה", טען.

עוד קודם לכן, שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס קרא להאט את הליך חקיקת הרפורמה במערכת המשפט ולהשיג הסכמה רחבה בנושא. "ארה"ב מייעצת לראש הממשלה נתניהו ללחוץ על הבלמים בכל הנוגע לקידום תכניתו המשפטית. אנחנו אומרים לראש הממשלה, כמו שאני אומר לילדים שלי, תלחץ על הבלמים. האט, נסה להשיג קונצנזוס, זה נורא מאוד מורכב והם מנסים לקדם את זה מהר מדי".

 "ארה"ב לא תכתיב לישראל איך לבחור שופטים לבית המשפט העליון", אך הדגיש כי "המוסדות הדמוקרטים הם מה שמחבר את שתי המדינות. ככה אנחנו מגנים על ישראל באו"ם, וככה אנחנו עומדים על הערכים המשותפים שלנו".

כזכור, אמש אישרה מליאת הכנסת שניים מחוקי הרפורמה במערכת המשפט בקריאה ראשונה. הצעת החוק הראשונה נגעה להרכב הוועדה לבחירת שופטים, והשנייה לביטול הביקורת השיפוטית על חוקי יסוד. 63 חברי כנסת הצביעו בעד שתי ההצעות, ו-47 התנגדו.