"ממה שאני רואה, הממשלה אישרה תקציב ישראבלוף נטו. תחזית ההכנסות ממסים אינה ריאלית. מ־1996 ישבתי בכל ישיבות ממשלה, ולא ראיתי שהיא הצביעה על דף ריק. פשוט אין חוברת תקציב", אומר ל"מעריב" שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, על תקציב המדינה שאושר השבוע.

מראשי האופוזיציה בהתנתקות? הנאום של נתניהו עורר סערה ברשת

לדבריו, "באוצר לא יודעים למנות את המקורות והשימושים ומה מתווה התקציב. מדברים על חינוך חינם לילדים, אבל לא אומרים איך. אומרים יהיה בסדר, אבל אני לא מבין איך בדרג המקצועי באוצר הסכימו למהלך כזה. כל שר יכול רק לנחש מה תקציבו הסופי".

בתשובה לשאלה מה מציק לו בתקציב הוא מוסיף: "כשר אוצר, תכננתי לאשר תוכנית לאומית לבינה מלאכותית לחמש שנים ולהקציב כל שנה מיליארד שקל. הסעיף הזה נעלם מהתקציב. גם יוקר המחיה נעלם מהתקציב. בינתיים מעבירים לפחות 2.5 מיליארד שקל למוסדות חרדיים בלי לימודי ליב"ה".

עוד אמר: "אתה זוכר את סיפורי מס עבאס שהפיץ נתניהו ושהשופרות שלו הדהדו? נתניהו אישר בדיוק את אותו הסכום למגזר הערבי ועד השקל האחרון. אז אחרי כל ההשמצות והגידופים נגד הממשלה שלנו, איך אפשר להאמין לאדם הזה?" שר האוצר לשעבר מספר כי "ממה שאני שומע, נתניהו מתקשר אישית לחברות דירוג האשראי כי הוא בלחץ. הוא מתחנן על נפשו. בתנאי המשק הנוכחיים, הורדת הדירוג בלתי נמנעת".

בתשובה לשאלה כמה זמן הוא נותן לממשלה, הוא מוסיף: "כל הסימנים מראים שהממשלה מזדעזעת. תוך חודשיים הכניסה הממשלה החדשה מדינה שלמה למערבולת ולחוסר יציבות. הממשלה מתנהלת כרגע כמו קרנבל שעדיין לא הסתיים. אני מקווה שהממשלה תקרוס כמה שיותר מהר".

על עתידו הפוליטי של נתניהו והאם אפשרית עסקת טיעון, מוסיף שר האוצר לשעבר: "מה שקורה עם ביבי היום, זה ממש ביזיון. שש קדנציות בתפקיד זה מספיק. הוא חייב לקחת אחריות ולמען המדינה ללכת בלי שום תנאי, גם בלי עסקת טיעון. ביבי הורג את המדינה".

בפנייה אישית אליו הוא מוסיף: "אם אתה רוצה פעם אחת לקבל החלטה לטובת המדינה, אתה חייב להתפטר לאלתר. אצלך ואצל משפחתך יש אובדן בושה. אתם מנותקים. בשיא המתיחות הביטחונית וההפגנות גייסת את חברי הקואליציה לטיפול בהוצאות הדיור, האיפור והתסרוקות של אשתך".

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"