ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (חמישי) למכתב היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה, וכתב בעתירה שהגיש נגדה בבג"ץ: ״הטלת מגבלות על ראש הממשלה וביחוד מגבלות שמשתמעת מהן הגבלות על חופש הביטוי שלו, פוגעות למעשה בחופש הביטוי של מיליוני אזרחים שהצביעו עבורו בבחירות דמוקרטיות רק לפני חודשים ספורים. מדובר בפגיעה בערך יסוד משמעותי במשטר הדמוקרטי שיש למנוע את הפגיעה".

היועמ"שית: "נתניהו לא יכול לעסוק ביוזמות המשפטיות"; רה"מ: "יש עליי צנזורה"
הרפורמה המשפטית: "למה נתניהו בניגוד עניינים והיועמ"שית לא"?

עוד נטען: ״לא ניתן למנוע מראש הממשלה להשפיע על היקף הרפורמה ולהתייחס אליה, אף אם נקבל את אותם החששות התאורטיים והרחוקים של היועצת. לא לחינם גורמים נכבדים שאינם תומכים במפלגות הקואליציה, סבורים שיש הכרח במעורבותו של ראש הממשלה".

כזכור, בחודש שעבר המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד ד"ר גיל לימון, שיגרה מכתב לצחי ברוורמן, ראש הסגל של נתניהו, והתייחסה לאמירותיו של רה"מ בהקשר לרפורמה המשפטית.

כאמור, במכתב הוזכר ההסדר בין הצדדים, על פיו נתניהו מנוע מלעסוק באופן ישיר בכל הדבר הקשור לרפורמה המשפטית, זאת משום כתבי האישום העומדים כנגדו. "ראש הממשלה מנוע מלעסוק בכל עניין שיש לו זיקה מהותי להליך המתנהל בעניינו או לאשר נדון בו", נכתב. 

עוד נכתב כי "בהסדר ניגוד העניינים נקבע עוד, כי בכל מצב שבו ראש הממשלה מצוי בניגוד עניינים ונדרש כי יפעיל את סמכויותיו, עליו להעבירן לשר אחר שימלא את מקומו. כך נהג ראש הממשלה בעבר. ככל שלפי דעתו נוצר צורך לבצע פעולה שהוא מנוע מלבצע אותה, זוהי אחריותו להעביר אותה למי משרי הממשלה".