לאחר הפיגוע אתמול בכפר חווארה, השלישי במספר בחודש האחרון, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודיע הבוקר (ראשון) על העברת לשכתו למרכז הכפר יחד עם יו"רים וועדי הישובים של גב ההר וח"כ צבי סוכות, כצעד מחאה ראשון. בזמן פתיחת המאהל נזרקה אבן לעבר דגן.

"גוב האריות" מאיימים - "נרחיב את העימות עם ישראל"
בצל גל הטרור: כוננות מוגברת ודריכות שיא לקראת תחילת הרמדאן

לדברי דגן: "מידי יום ישנם ניסיונות לרצוח את תושבי השומרון ואזרחים ישראלים נוספים שנוסעים כאן בכבישים. כביש חווארה הפך למרחץ דמים ומחבלים לאור יום מנסים לרצוח ורוצחים כאן תושבים. זה מצב בלתי נסבל שאדם יוצא מביתו ולא יודע אם ישוב בערב. אנחנו לא נקבל את המצב הזה, אנחנו לא נקבל הפקרה של התושבים שלנו. כאן בשומרון ובכל מקום אחר ולצערי חוסר השינוי שהממשלה מובילה מתחיל להרגיש כמו הפקרה".

"אנחנו דורשים מהממשלה להחזיר את המחסומים הבטחוניים שבודקים את הרכבים היוצאים משכם - ולא לזמן קצר רק סמוך לפיגוע. לאסוף את הנשקים, לסגור את החנויות בחווארה שמספקות מקלט למחבלים רוצחים, ומייצרות פקקים, ולצאת למבצע צבאי כנגד הרשות הפלסטינית הטרוריסטית, מבצע חומת מגן 2. לא יפקירו את דם התושבים", הוסיף דגן.

לשכתו של יוסי דגן בחווארה (צילום: מועצה אזורית שומרון)
לשכתו של יוסי דגן בחווארה (צילום: מועצה אזורית שומרון)

יו"ר יצהר, גולן אבגי הוסיף: "דרישת בטחון התושבים מהמערכת מהמערכת הבטחונית והממשלה היא הדבר הכי לגיטימי. לא רוצים להגיע למצב בו שוב אנו צריכים לבשר למשפחה שאיבדנו מישהו. שילדים קטנים יחששו בצדק להירצח בדרך לבית הספר ולרופא השיניים. חייבים מבצע צבאי רחב היקף לאיסוף נשק. הצבת המחסומים סביב שכם.סגירת החנויות בחווארה ולאפשר ציר סטרילי בחווארה לתושבי גב ההר. זו הממשלה שעבדנו קשה מאוד שתיבחר ומגיע לנו לכל הפחות הזכות לחיות בביטחון". 

יור אלון מורה, מבשרת טולמץ: "אנחנו מחזקים את ידי ראש המועצה יוסי דגן, שהעביר את הלשכה שלו לחווארה - במקום שבו יהודים לא יכולים לנסוע בבטחה. אנחנו דורשים מהצבא לאפשר נסיעה חופשית של יהודים ושיהיה ביטחון לתושבים שלנו. אנחנו דורשים לאסוף את הנשקים מידית ולחסום את היציאות משכם. תושבי גב ההר זכאים לביטחון, אנחנו מוחים על ההפקרות שיש פה בשטח".

יו"ר איתמר, הדס גולדין: "אנחנו בתוך חווארה, ואנחנו צועקים וצועקים - דמנו לא הפקר! אנחנו לא ניתן שיהרגו את התושבים שלנו, כי לא עושים מספיק. כביש חווארה הוא הכביש הראשי לגב ההר, תושבי גב ההר יכולים לנסוע רק פה, אנחנו לא יכולים להיות ברווזים במטווח. אנחנו דורשים מכולם לעמוד על הרגליים ולעשות הכל כדי שהכביש הזה יהיה בטוח".

ח"כ צבי סוכות: "הגעתי לכאן כדי לחזק את ידידי יוסי דגן, ראש המועצה, בדרישה והצעקה הכל כך צודקת שלו להביא ביטחון לשומרון. לא נקבל מצב בו אחרי שלושה פיגועים קשים בחווארה נראה שלא נעשה שום דבר משמעותי כדי למנוע את הפיגוע הבא. הדרישה של יוסי דגן ותושבי השומרון מוצדקת שאין כמוה".