קרבות פנימיים בליכוד: נאום "עצירת החקיקה" של הרפורמה המשפטית, שאותו נשא שר הביטחון, יואב גלנט, ממשיך לעורר סערה בתוך מפלגת השלטון. לאחר שחברי כנסת במפלגה, ושרים בקואליציה קראו לראש הממשלה לפטרו, מי שיצא היום להגנתו של השר, היה חבר הכנסת דוד ביטן.

חבר הכנסת ביטן התראיין לכאן רשת ב', ותקף: "אני מעריך שהוא (גלנט) הגיע למסקנה שהדברים צריכים לקבל רגיעה, כדי שלא ייפגע התחום הביטחוני, אני חושב שזו חובתו. אני רוצה להגיד שבסיעה יש חברי כנסת באמת קיצוניים. זו לא הסיעה שתמיד היינו מורגלים אליה. זה מוגזם, אני לא מקבל ששרה או שר מבקש לפטר שר אחר. זו חוצפה, זה לא לויאלי, זה לא ליכודי. אנשים למדו לצאת בהצהרות ולהיות קיצוניים כדי למצוא חן. ברגע שהוא (רה"מ) מפטר אותו, יש פה פגיעה מאוד גדולה בליכוד. לא נראה לי שהוא יעשה דבר זה".

דוד ביטן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
דוד ביטן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

לאחר מכן, נשאל חבר כנסת ביטן, במידה והייתה מתקיימת הצבעה חשאית, כמה חברי כנסת היו תומכים בנתניהו וכמה הוא תומכים בעמדתו של שר הביטחון? לדבריו של ביטן, "שליש יתמכו בעמדת גלנט. אפילו קצת יותר לדעתי. אבל לא עושים הצבאה חשאית, עושים הצבעה גלויה".

לאחר דבריו של חבר הכנסת ביטן, השיבה חברת הכנסת טלי גוטליב:  "אין שום דבר קיצוני בקריאה לפטר שר שפועל בניגוד לעמדת ראש הממשלה ופוגע תוך כך במעמדו ובחוסנו ובניראות התנהלותו בעיני הציבור".

כזכור, הנאום של גלנט התקבל בצורה מעורבת בקרב חברי הכנסת והשרים בקואליציה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר אמש: "קורא לראש הממשלה לפטר את גלנט שנכנס למשרד הביטחון בקולות של הימין אבל נכנע ללחץ של אלה שאיימו בסרבנות ומנסה לשים מעצור לרפורמה החשובה. הוא גם מנהל בפועל  מדיניות 'הכלה' וחוסר תגובה בעזה וביו"ש וגם במדיניות זאת הוא מפנה עורף לבוחרי הימין שרוצים ממשלת ימין מלא מלא אם ברפורמה המשפטית ואם בהחזרת הביטחון האישי והמשילות לישראל".