יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד מפעיל לחץ כבד על בכירי הליכוד, ובראשם שר המשפטים יריב לוין, כדי לדחות את קידום חקיקת הרפורמה המשפטית עד אחרי יום העצמאות. ל"מעריב" נודע כי לבר־דוד יש קשרים אישיים הדוקים עם לוין, וכי הוא מנסה להפעיל עליו את מלוא השפעתו. בר־דוד מקווה שיצליח לשכנע ברגע האחרון את לוין לסגת מעמדתו - צעד שיזכה לגיבוי גם מצד המפלגות החרדיות.

לאחר שקרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית: נתניהו פיטר את גלנט
לפיד: "רה"מ נתניהו הוא סכנה לביטחון המדינה"; בן גביר: "רפורמה עכשיו"

בנוסף, יו"ר ההסתדרות מנהל שיחות בנושא עם בכירים נוספים בליכוד, ובראשם שר התרבות והספורט מיקי זוהר. עם זאת, הגורם הרלוונטי העיקרי לצורך סוגיית הרפורמה המשפטית הוא לוין. בתוך כך, על בר־דוד מופעלים בימים האחרונים לחצים כבדים להצטרף לארגוני המחאה, כולל הפגנות מול ביתו.

בר־דוד עצמו הודיע כבר שלשום בלילה שהוא דורש לדחות את החקיקה, ובמקביל, בירך את שר הביטחון יואב גלנט, שהצהיר פומבית כי לרפורמה צפויות להיות השלכות שליליות על הצבא הסדיר וכוחות המילואים. בר־דוד חיזק את דבריו. עוד הודיע יו"ר ההסתדרות כי הוא תומך במתווה הנשיא (שנדחה על ידי הליכוד) והצהיר חד משמעית שהוא לא ישב מנגד בכל הנוגע לסוגיה זו. עם זאת, בשלב זה הוא מסתפק עד כה בהצהרות וטרם נקט צעדים מעשיים כמו השבתת המשק.

אתמול נפגש בר־דוד עם פורום ראשי המשק, ובפגישה השתתפו בין השאר מנהלי בנקים, איש העסקים ישי דוידי, הבעלים של קרן ההשקעות פימי, אשת העסקים ליאורה עופר ועוד. במהלך הפגישה הבהירו הנוכחים את החשיבות של ההסתדרות לנקיטת צעדים מעשיים לעצירת הרפורמה.