ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להכריז הערב (שני) על עצירת הליך החקיקה של סעיפי הרפורמה המשפטית. שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, שוחחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM הגיבה לדברים: "אני לתומי חשבתי שאזרחי ישראל שהלכו לקלפי ומסרו שם את קולם להבטחת בחירות מאוד מאוד ברורה וחד משמעית של תיקון מערכת המשפט, לא צריכים אחר כך לצאת להפגין על זה".

מקורבים לרה"מ מעלים את האופציה ללכת למשאל עם
בכירים בסביבת רה"מ לארה"ב: "נתניהו יכריז על עצירת החקיקה" 

"הם את שלהם כבר עשו, וגם חשבתי, שאם גם יש כאלה שמתנגדים להבטחת הבחירות שלנו והצביעו נגדנו ולא ניצחו בקלפי, זכותם להפגין, אבל לא תיארתי לעצמי שהזכות להפגין תהפוך להיות בעיניהם - לשרוף את המדינה, ולומר שאם המדינה לא מתנהלת כדמותם אז שתלך פייפן. באמת לא דמיינתי בחלומותיי השחורים ביותר, דווקא בתור אחת שכן נאבקה בעבר על נושאים שמאוד היו חשובים לי. לא תיארת לעצמי שמובילי המחאה הזאת יגיעו לרמות כאלה של באמת הרס המדינה במו ידיהם, רק בגלל שדעתם לא ניצחה בקלפי", אמרה.

עוד אמרה כי "אנחנו צריכים להיות השלוחים הנאמנים של הבוחרים שלנו ולעשות את מה שהבטחנו להם שנעשה, שזה גם העיקרון המוביל מאוד של הימין. הגיע הזמן לממש אותו. אני חושבת שמי שמפגין, שיפגין, אבל זה לא צריך להשפיע על מה שאנחנו עושים. אבל אני מבינה שיש לא מעט קבוצות ואנשים מן השורה שמרגישים שהם נדחקים אל הקיר, וחוששים מאוד ובצדק שתהיה פה קריסה במחויבות של נבחרי הימין למצביעים ולכן הם באים להפגין. אני חושבת שזה באמת צו השעה. הם צריכים לבוא להפגין וטוב שהם באים". 

מפגינים חוסמים את איילון לאחר פיטורי גלנט (צילום: אבשלום ששוני)

לדבריה, "יש פה בפירוש מרד של האליטות, ובתוך מרד האליטות, בכספי ענק, בתקציבי עתק, באסטרטגיה שבהחלט אפשר להצדיע לה ברמה המקצועית ולבוז לה ברמה המוסרית, נעשית כאן שטיפת מוח, תעמולת שקר שזורעת בהלה".

בהמשך, התייחסה לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט ואמרה כי "יואב גלנט, שלאכזבתי העצומה, כשר ביטחון לא ידע לעמוד בפרץ בפני נגע הסרבנות, ולא רק שהוא לא ידע לעמוד בפרץ בפני נגע הסרבנות, הוא השתמש בו כפלטפורמה כדי לעצור את החקיקה, זה בעיניי מזעזע. יואב גלנט, כשר ביטחון, צריך היה לגדוע את נגע הסרבנות באיבו. הוא לא עשה את זה, נתן לו להתפשט, הוא נתן לו לייצר תבהלה ואז הוא בעצמו נכנס לתבהלה הזו. זו לא פעם ראשונה שראש ממשלה מפטר שרים בממשלתו, ובפעם הקודמת שזה קרה, לא שמעתי שהתקשורת הייתה מזועזעת ושהמונים יצאו לרחובות".

"הצביעות נוזלת לכם מהאוזניים, בן. היא כבר בלתי נסבלת. הכול כל כך עקום. אנחנו חיים בעולם של שתי רמות התנהלות כלפי אזרחים, כלפי מפגינים, כלפי שובתים, סרבנים. יש אזרחים סוג א', חיילים סוג א', רופאים סוג א'. אתם זוכרים איזה רעש קם כשהעלילו עליי מה שמעולם לא אמרתי, כאילו שאיזה רופא חלילה יימנע לתת טיפול רפואי, אם זה לא עולה בקנה אחד עם המצפון שלו? ופה בבת אחת ההסתדרות הרפואית משביתה את כל הרפואה במדינה, ורופאים צבאיים אומרים שהם לא ייתנו טיפול רפואי לחיילים שחלילה ייפצעו בקרב או בפיגוע. איפה אנחנו חיים?", סיכמה.