נדב גלאון, מראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, התראיין הבוקר (שלישי) אצל ניסים משעל וגדעון אוקו ב-103FM על רקע ההחלטה להמשיך את ההפגנות, למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש על השהייתה של החקיקה ונכונות להידברות

למרות השהיית החקיקה: מחאות "שבוע השיתוק הלאומי" יימשכו

לשאלה האם המחאה תיעצר בכל זאת, ענה גלאון ש"ממש לא. קודם כל אנחנו אחרי שלושה ימים מאוד אינטנסיביים ולא לומר היסטוריים, במהלכם יצאו מאות אלפי ישראלים להשמיע קול. זו דמוקרטיה במיטבה, הייתה כאן עד לא מזמן ממשלה אחרת שביומה הראשון המחנה של אותו דובר קרא לממשלה לא לגיטימית והפלא ופלא הפגין מולה מיומה הראשון. אז זה היה דמוקרטיה".

לשאלה מדוע לא לעצור את המחאה, השיב ש"כי אנחנו לא סומכים על הממשלה הזו, אנחנו לא מאמינים לאף מילה שלה. ממשלה שהגיעה והכריזה מלחמה על הדמוקרטיה ועל הציבור הליברלי בישראל. אנחנו לא סומכים עליה". 

גלאון נשאל האם יש רצון להפיל את הממשלה הנוכחית, ואמר ש"אני מזכיר שהחוקים לא נגנזו, הם הודיעו על עצירה למספר שבועות, הם יכולים בכל רגע נכון לחזור ולחוקק. הם יכולים לנהל מו"מ ותפקידנו לתת קריאת כיוון, לעמוד על המשמר ולוודא שאם יהיה מו"מ שתושג התוצאה הרצויה, ואנחנו לא מאמין שתושג כי כפי שאמרו כבר אתמול שרים וחברי קואליציה רבים שהחקיקה תעבור והיא תעבור באופן שבו הם מבקשים להעביר אותה - מינוי שופטים שפוטים".

באשר לעוצמתה של המחאה והאם תישמר, טען גלאון כי "אני חושב שהציבור שלנו פקח את עיניו והתעורר, הוא מספיק מודע למה שקורה, הוא לא סומך על הממשלה והוא יצא למחות. הם רוצים להעביר כבר עכשיו את חוק החמץ, שזה מבוא לכפייה הדתית שתהיה כאן בחסות ההפיכה המשטרית וריסוק בג"ץ, יש להם עוד שורה של תוכניות שהם מבקשים לקדם אחרי שיעבירו את ההתגברות וכל מיני דברים. ראינו אתמול שבתמורה לעצירה נתניהו מאפשר לבן גביר להקים מיליציה פרטית שאנחנו יודעים בדיוק למי היא מכוונת, לכן הציבור שלנו ערני, עוקב, עומד על המשמר והוא ימשיך למחות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM